- Liittynyt
- 14 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 5,978
Ehkä olin sitten väärässä. Olen kuullut myös Strasbourgin metrohankkeesta, mutta elänyt siinä käsityksessä että sen rakennusaikataulu olisi ollut paljon hitaampi, ja että tieto EU-parlamentin tulemisesta sitten antoi aihetta muuttaa suunnitelmia pikaraitiotietyyppiseksi toteutukseksi, että olisi ollut jotain konkreettista valmiina, kun ensimmäiset eurokraatit saapuvat.Mikko Laaksonen sanoi:Strasbourgin raitiotie rakennettiin strasbourgilaisten omista tarpeista ja aloitteesta lähtien. Catherine Trautmann muutti hyötyihinsä nähden liian kalliin metrohankkeen raitiotiehankkeeksi.
EU merkitsee ymmärtääkseni kaupungin elinkeinoelämälle aika paljon, sinne on muuttanut väkeä sen vuoksi juoksupojista asti, ja vaikka radat päättyyvät lähiöihin, ei se silti tee siitä vähemmän houkuttelevaksi vaihtoehdoksi isollekaan herralle keskustassa liikkumiselle mustan auton sijaan.Antero Alku sanoi:Ensimmäinen ratikkalinja päättyy melko tavanomaisiin lähiöihin. Tuskin EU-virkamiehet niistä asuntoja ovat hankkineet.
Ehdottakaa jokin vastaava tärkeä EU-toiminto Espooseen, niin johan tulee kiire alkaa rakentaa TramWest
t. Rainer