Tilausajolla tänään, matka kestänyt koko päivän. Yritin reaaliaikaista pongausta, mutten siinä onnistunut.
Ajohavaintotiedot lisätään myöhempänä. Kunnon kamerakin olisi saanut olla matkassa mukana.
Kyseessä Otp:n 5:n bussin tilausajo, johon otti osaa matkustajina noin 200 ihmistä.
Etsitään ajohavaintotiedot käsiin, ja lisätään keskeisimmät taikka merkittävimmät tiedot tähän ylös myöhempänä.
Oma auto oli "Ukkohalla" -mainoksen alla kulkeva, tuontibussilta vaikuttanut Star. Bussin sisäpuolen varoitus- ja ohjeopasteet ovat aivan selvästi norjan kielellä kirjoitetut.
---------- Viestit yhdistetty klo 23:04 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:41 ----------
Laskin Otp:n autoja olleen tänään Isolla Syötteellä kaikkiaan 6 kpl. Keskustelin kuljettajamme kanssa näihin Syöte-busseihin liittyen, ja tämä luku täsmentyikin sitten 7:ksi.
Koostumus: Vvo:n tilausajossa 5 autoa, Yli-Iin nuorten (määrittämätön) ajossa 1. (#32) sekä yksi paikallisajoksi luulemani ent. Töysän Liikenteen auto.
Lasken havainnoiksi, kaikki kaukoliikenteen ja tilausajojen ohessa tehdyt paikallisliikenteen havainnoinnit. En edes tiennyt siitä, että tällainen palvelu on todellakin tarjolla. Se varmaan osaltaan on tehnyt Iso-Syötteen viime vuonna -12, tästä Vuoden Laskettelukeskuksen erään osatekijän. Karkeasti arvioiden ja tuota asianlaitaa tarkemmin osaamatta, uskoisin tuon nimityksen tulleen täydestä ansiosta.
---------- Viestit yhdistetty klo 23:22 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:41 ----------
Vastasin viestiin, joka hävisi kesken muokkauksen.
Autojen tyypit: 2x Star/Classic, 1x Carrus Fifty, 2x Volvo 8700/9700.
Menee taaskin aikaa, muodostaa viesti uudelleen. Vastaan sillä tavoin aina näissä, ettei kenenkään intimiteetti pääsisi häiriintymään.
En esim. ilmoita kenenkään kuljettajan koko nimeä, vaikka näissä yhteyksissä voisi tuo tieto olla vain pelkkää meriittiä.:redface:
---------- Viestit yhdistetty klo 23:29 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:41 ----------
Oma auto oli rno. BLI-283.
---------- Viestit yhdistetty klo 23:31 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:41 ----------
Vahvennus väitteeseeni. tuontibussit.dy.fi > BLI-283
http://koti.mbnet.fi/b10m/import/kortti.php?haku=BLI283FI&lang=FI
---------- Viestit yhdistetty klo 23:34 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:41 ----------
Auto on Carrus Star 602.
---------- Viestit yhdistetty 7.4.2013 klo 0:37 ---------- Previous Post was on 6.4.2013 at 21:41 ----------
Ajotapahtuman kesto on ollut klo 09:00 -- 17:50. Mikä varmaankin tekee asiasta kokopäiväisen. Saatiin varmistava tieto siihen, että sama operaattori (Otp) huolehtii vastaavalla kapasiteetilla seuraavankin ajon. Ajotilaustarve on 4-5 bussia, noin 200 henkilöä. Minulle itselleni se kyllä varsin sopii, mitään moitteita ei ole. Palvelu pelannut aina, operaattorista riippumatta.
Erityishuomio: tällä ajelulla kykenin jopa nukahtamaan pidemmäksi aikaa. Sellainen on minulle erittäin harvinaista. Kokonaisarvioni on se, että matka oli ollut erittäin onnistunut ja kaikin puolin miellyttävä.
---------- Viestit yhdistetty 7.4.2013 klo 0:53 ---------- Previous Post was on 6.4.2013 at 21:41 ----------
Muut Otp:n ko. tilauksella ajaneet autot:
#23, #25, #29, sekä #33.
R:not, ei järj.
-KEI-926, BPA-908, BPM-879 sekä VSY-905. BLI-283 oli jo mainittu.
---------- Viestit yhdistetty 7.4.2013 klo 1:02 ---------- Previous Post was on 6.4.2013 at 21:41 ----------
Lisäksi IGR-303 (ent. Töysän Liikenteen #36) Volvo B10M-Carrus Star 302. Sen luulin olevan pendelilikenteen/Syöteliikenteen autona. Kuskini kertoi olevan Otp:n ajossa. Toisen puolen kylkiteipit poistettu, toisen taas ei. Tämä johti tähän virhepäätelmääni.
Auto majaili siinä positiossa, että kuvittelin sen olevan suksibussina.
---------- Viestit yhdistetty 7.4.2013 klo 2:12 ---------- Previous Post was on 6.4.2013 at 21:41 ----------
Lähtö omalta kotipysäkiltä tapahtui n. klo 09.05. Ajettiin suoraan poikkeamatta millään taukopaikalla. Raukenin ja nukahdin, havahtuen vain vähää ennen määränpäätä. Perillesaapuminen melko tarkaan katsottuna, klo 10.50 jokseenkin. Muut saman tilausajon bussit (yht. 4 kpl) olivat havaitakseni jo ehtineet saapua.
Klo 11.50 kaikki saman tilauksen bussit siirtyvät, n. 1,2 km matkan Pärjänkievarin edustalle. Tien kapeudesta johtuen komplikaatiota, joskaan ei aivan vakavia. Muutama henkilöauto joutuu pakittamaan bussin edeltä taaksepäin.
Ateriointi klo 12.00 - 15.00 välillä Pärjänkievarilla. Ruokatarjoiluna on: salaatti, perunakuutioita kastikkeessa pippuripossulla. Ruokajuomana mehu ja vesi. Jälkiruoka on kahvi. Käytännössä ateriointi on päätetty klo 14.00 mennessä.
Bussit palailevat takaisin hissien pääasemalle, jossa myös lipunmyynti, välinevuokraus sekä ruokakauppa ja kahvila. Tien kapeudesta johtuen edelleen *ärrämärrää* (vaikeutta).
Lähtö tapahtuu klo 16.00 tasan tarkkaan. Oma bussi lähtee, nähdäkseni ensimmäisenä. Muut liittyvät pian joukkoon. Paluu alkaa, kotipysäkillä noin klo 17.50 aikaan. Samalla pysäkillä seuraa linjan 13 #71, johon heti hyppään.