Assamiehen onnikkabongaukset

Ensimmäinen 1/4 -osio täyttynyt viiden ajon verran. Su luultavasti päättyy ajokausi, johon määrärahat saapuneet. Tulvapongauksen vuoksi olisi hyvä ladata samalla momentilla eli vahvemmalla kortilla, kuten nyt tämä päättyvä ajoaika.

2 "Krym-matkoja" tehtynä tähän mennessä, huomenna saattaapi 3. tulla. :roll: :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
III (3.) Krym-matka ei vielä tänään päässyt toteutumaan. Toisin kuten pongaukset, Krym-laskuri nollautuu aina ajokauden alkuun.

Yleistavoite on ollut 4 kuntamatkaa per (30vrk/1 kk). Aikaisemmin tavoite saavuttui reilusti, nykyään vaikeimmiten. Tosi harmi sinänsä.

Kuntamatka, krym = kun mennään vanhan kunnanrajan ylitse. Siinä se. Siihen/sellaisiin ajoihin ei Oulu-Card riitä.
 
3. kuntamatka (="krym-ajo") tehty tälle kaudelle. Suuntana K:ki, jonne vei linjan 8 #153 eli A153. Päätepysäkin sijainti on Kiiminkijoen rannalla.

Erityistä: autosta löytyi luultavasti nuoren tytön tai lapsen bussikortti, penkin välistä. Annettiin saman bussin kuljettajalle paluumatkalla. Kortissa on ohje toimittaa se Oulu10:iin. Matkakortti löytyi menomatkan loppuosuudella.
 
Viimeksi muokattu:
4. kuntamatka eli IV krym-ajo takana. Mitä erityistä: ladattu matkakortti kesken reissun. Tultu & menty samalla vuorolla. Tuo vuoro on Haukiputaan Kiviniemeen Oulun Kiviniemen (Kaakkurista merelle päin, Oulunlahteen) kautta suuntautuva Coast-to-Coast -linja 1.

Ajokkina #141 (A141). Ladattu matkakortti siis vuoron ollessa "matka-aktiivina" (poiketen kesken ajon). Anteeksi kovasti tämä epäselvä kielenkäyttöni! Mutten osaa löytää parempiakaan termejä tapahtuneelle. :oops: :(

Matkakortti ladattiin uudelleen Kellon R-kiskalla. Tänään olikin kauden viimeinen ajopäivä. Alkutavoite oli 5 kuntamatkaa, johon ei aivan ylletty. Mutta 4 *krym-ajoa* tähän astisista sentään kohtalaisen hyvä saavutus. Alkutavoite toteutui 80%:sesti.:biggrin:

Alla oli: Kabus #141. Saatiin uutena pongauksena *tur-retur*. Eli molemminsuuntaisesti.

---------- Viestit yhdistetty klo 21:40 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:30 ----------

? -Mikäs on coast-to-coast -paikallislinja?
! -Saman linjan aikana saatat voida nähdä merenrannan enemmän kuin vain yhden kerran.
Linjalla 1 tämä ainakin toteutuu: ensin Oulunlahdessa, eteläisessä Kiviniemessä. Tämä tapahtuu heti linja 1:n kaartaessa Kaakkurista ja junaradan alitse kohti vanhaa nelostietä. Sama toistuu Länsi-Patelassa, eli Karinkannan risteyksen tietämillä. Myöskin lähellä päätepysäkkiä Kellon Kiviniemessä, vanhan muistini mukaan: merenranta pääsee näyttäytymään.
 
Viimeksi muokattu:
Jääty päivän ainoalta ajolta *kesken vuoron*. Jäätiin pulloja & tölkkejä pongailemaan. Näitä löytyikin sitten het' kerrast' 0.90€ edestä eli 90 snt.:tongue:

Linja 12:n ajoja saatu täytettyä eräällä 1/4 -osuudella täten, ajetussa järjestyksessä listattuna: #139, #102, #152, #92, #26 & #108. Kaikki muut Kabuseja: paitsi A102 & 26, jotka Volvo 8700:sia ja #92, joka on Scania OmniLink.

---------- Viestit yhdistetty klo 19:40 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:35 ----------

^^Volvo-Vega tarkoittaa Volvon alustalle rakennettua Vega-korista bussia.

---------- Viestit yhdistetty klo 19:46 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:35 ----------

! Virheellinen merkintä: tänään vasta latauskuitin mukainen viimeinen ajopäivä. Valitan syvästi tätä pahaa epähuomiotani! :oops:
 
Viimeksi muokattu:
Uusi ajokausi käynnistyi näin: linjan 13 #10 (IGF-970). Auton tyyppi City L. :arrow: Oso - Oulun seudun onnikat > IGF-970 http://koti.mbnet.fi/oso/kortti.php?haku=IGF-970

Käyty Hd:lla. Jääty joen pohjoisrannalla, jolla sillä kohdalla paikallinen Rantapohjan toimitus (paikallislehti). Meno linjan 20 #140:lla, joka kaikkein #1. alueelle saapunut Kabusseista (BSY-305).

Paluu "Assisko vieruskaverina"; ei ole suinkaan aivan tavatonta se, että tapaan bussissa vertaisiani - ja jään toviksi heidän kanssaan jutustelemaan.:D

Paluuyhteytenä mm. V.Alamäen #3, Volvo 9700 (BLF-603) linjalla 50.

---------- Viestit yhdistetty klo 19:24 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:18 ----------

Tietylle linja 11:n 1/4 -osuudelle, saatu 5 ajoa täytettyä. Seuraavat autot esitetään ajetussa järjestyksessä:
#97, #101, #29, #136 & #42. Sarja tullut täyteen tänään, tämän viestin kirjoituksen päivänä. Koskilinjat käyttää autotunnuksen edessä kirjainta "A".
 
Viimeksi muokattu:
Käyty uudelleen K:kissä. Seurailtu, ja hieman sattuman kauttakin: tulvaveden etenemistä.

Hd:ssä tavattu eräs ystävä, jonka vierellä istuen vietetty keskustellen viihtyisästi osa paluumatkaa.:biggrin:


Kausi vaihtui. Edelliseen saatiin 4 ajoa täyteen krym-ajoja. Uudella vaihtuneella kaudella 2 ajoa. Nämä täytyisi tosin tarkistaa. Kiimingin ajoja ollut nyt kuitenkin useita eli useana päivänä. Vähintään 3kpl 2 vkon sisään.
 
Viimeksi muokattu:
Kuluneella viikolla näkyi suunnassa P, Merikosken voimalaitoksen kohdalla: tarkemmin kuvattuna Toivoniemen pysäkistä pikkuisen matkaa pohjoiseen päin "särkynyt" taikka muutoin matkalle uupunut Koskilinjojen Scania-Scala #23 (UPY-123). Auto oli pysähtyneenä hätävilkut päällä.

---------- Viestit yhdistetty klo 16:27 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:24 ----------

Kiimingissä käyntejä, Jääli mukaanluettuna on ollut nyt lyhyessä ajassa 3 ajon verran. Vanhalla kaudella yksi käynti, ja uudella kaksi. Tämä tekee uudelle, 22. päivä alkaneella kaudella jo 3 kunta-ajoa (*krym*). Kaksi ajoa siis K:ki, ja yksi Hd.

---------- Viestit yhdistetty klo 16:33 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:24 ----------

Ajokalenterin järjestyksessä 3. neljännesosuus on saanut 5 erinumeroisella bussiautolla tehtyä ajoa. Helppoa on arvata tämä ajo-osuus. Kysymyksessä on siis Keskusta-Kiiminki kohta, joka on linjan 8 1/4 osuus aikataulullisesti.

Ajetut autot siinä järjestyksessä kuten ensiksi ajettu viimeisimpään: #151, #20, #153, #97 & #104.

Vankimmiten ko. linjan 8 *kantakalustoa* ovat autot: #2, #144, # 151 ja #153.
 
Viimeksi muokattu:
Olin viikon loppupuolella näkevinäni bussiasemalla Paakinahon VanHoolin #24. Toinen *kakkosnelonen* oli silloilla (Merikosken sillat) hurruutellut nokka kohti pohjoista (Kemi/Tornio?) oleva Salmelan N24. Salmelan N24 on Kutter.

---------- Viestit yhdistetty klo 21:15 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:14 ----------

Tänään mukana vappukulkueessa eli vappumarssilla. :cool: Paluu linjan 8 A5:lla (#5).:cool:

---------- Viestit yhdistetty klo 21:17 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:14 ----------

Pitää ajaakin muutama km Oulussa Salmelan Kutterilla, jos vaan semmottinen mahrollisuus avautuupi... ;)
 
Viimeksi muokattu:
Toinen neljännes-linjan osuus ajettu linjalla 12, siten että 5 merkintää tullut täyteen.

Otetaan vielä 2x 5-merkintäisiä ajosarjoja, ennenkuin pongausalusta eli kalenteri vaihdetaan.

Yksi merkittävä syy "ajokalenterin" tiuhaan vaihtoon on se, että sivut rispaantuvat taskussa nopeasti. Joskus myös merkinnät haalenevat. Näinkin on joskus kyllä käynyt.

Eräs linja 12:n 1/4 -osuus seuraavin merkinnöin: #139, #152, #108,#26 & #29.

---------- Viestit yhdistetty klo 23:08 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 23:07 ----------

CM viestiä (900) täyteen.:biggrin::wink:
 
Tänään käynti Kempeleessä ja hyvästä syystä. Tälle kuluvalle kaudelle 3. "kunta-ajo" (krym-matka). Meno ja paluu #143:lla. Tänä kuluneena päivänä myös #29 olllut tuolla linjalla (9).

Takana 3 pv. mittainen ajamattomuuden tauko. Kolmeen päivään ei siis mitään bussimatkusteluja ollut. :icon_frown:

Muutamia kohtia merkinnöissä joko kolmella taikka neljällä ajolla. Tämä ajokausi päättyy 22. pvä. Eli on 10 pv. ajan voimassa vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen sen jälkeen, kun olin 8-linjan bussista hypännyt: kastui aikataulu rankkasateessa. Siksikään ei voi enää monia merkintöjä siihen tehdä.:icon_frown:

Linja 8:lla täyttynyt yksi 1/4 reitin osuus seuraavasti: #106, #151, #5, #144 & #61. Lisäksi ajettu yhdellä toisella saman linjan osuudella: #92.

Linja 7:n eräs osuus täyttynyt täten: #79, #43, #41, #96 & #17. Eräällä toisella saman linjan (7) osuudella ajettu: #47.
 
Viimeksi muokattu:
Linja 12:ssa on yhdellä toisella 1/4 -sara(kkee)lla täyttynyt viiden eri autolla tehdyn ajon putki.

Ajotapahtumat: #139, #92, #39, #108 & #95.

Yksi neljännesosuus odottaa vastaavasti vielä yhtä ajosuoritusta ennen ko. linjan osuudella ajamattomalla autolla (jotta täydet viisi tulisi täyteen). Neljän-suora tähän olisi seuraavanlaista: #139, #108, #152 & #26.
 
Viimeksi muokattu:
Linja 20:n eräs 1/4 reittiosuus saatu tehtyä/ajettua neljällä merkinnällä. Ajot: #52, #95, #140 sekä #67. Myöskin #146 tehty ajo tällä osuudella on mahdollinen. Autot #140 & #146 tätä havaintoa kirjoitettaessa ovat kumpikin "standardikalustoa" tuolle linjalle.

Pongausta vääristelemällä, saataisiin mukaan lisänä vielä #46. Tuolla autolla ajettu linjan samansuuntaisella osuudella, mutta eri aloitus/ajokohdasta.
 
Viimeksi muokattu:
Linja 20:n eräs 1/4 reittiosuus saatu tehtyä/ajettua neljällä merkinnällä. Ajot: #52, #95, #140 sekä #67. Myöskin #146 tehty ajo tällä osuudella on mahdollinen. Autot #140 & #146 tätä havaintoa kirjoitettaessa ovat kumpikin "standardikalustoa" tuolle linjalle.

Pongausta vääristelemällä, saataisiin mukaan lisänä vielä #46. Tuolla autolla ajettu linjan samansuuntaisella osuudella, mutta eri aloitus/ajokohdasta.

Edellisellä linjalla (20) kaikki mainitut autot ajettu. Ei osuuksittain.

Ajokausi aloitettu uutena, vaikka se kohta loppuukin. Itse asiassa hyvin pian.

Aloitus näin: linja 14: #48 (todella varsinainen "joka linjan höylä") & linjan 12: #108. Satakasi on linjan 12 vakkarikalustoa.

---------- Viestit yhdistetty klo 22:03 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:57 ----------

Kukaan ei kyllä varmana näitä höperyyksiä ala ymmärtämään. Edellisen viesti tarkoitti sitä, että lataus on loppumasssa ja aikataulu on jouduttu vaihtamaan merkintäalustaksi, sen nuhruisuuden takia. Eli taskuaikatauluun merkitään kaikki tehdyt jutut. Kerran tietyllä autolla tietyllä linjalla ajamisen jälkeen, ei enää uutta merkintää siitä tehdä.

Eli kausi alkaa aina alusta uudestaan, ja merkinnät sitten sitä myötä. Siihen eivät vaikuta autojen vaihtumiset - joita kuitenkin tietyllä tavalla tavoitellaan. Mitä enemmän autot vaihtuvat tutulla, usein ajetulla linjalla - sitä enemmän kertyy pongauksia. :)
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös