Laitetaan nyt tähän ala-osioon. Hesari haastattelee Espoon uutta kaupunginjohtajaa Jukka Mäkelää:
Voisiko joku kertoa sille muuten ilmeisesti joukkoliikennemyönteisellle kaupunginjohtajalla että (a) sikäli kun bussit eivät ole tupaten täynnä niin uudet matkustajat eivät maksa mitään, ja näin varsinkin raideliikenteessä, sekä (b) että sikäli kun autoliikenneväylät on jo täynnä niin se yksi uusi Audi tuottaa helposti kadunrakennusmenoja ainakin sen Audin hinnan verran. Esim. suurin piirtein Länsimetron hintainen Kehä II jatke.Helsingin Sanomat sanoi:Teekkari Mäkelä joukkoineen kaipasi Espoon joukkoliikenteeseen alennuslippuja opiskelijoille. Espoo ei ollut myöntyväinen.
"Me laitoimme oranssit pömpelit kaikille Otaniemen pysäkeille. Matkustajat tiputtivat niihin sellaiset kertaliput, joissa oli matkustusaikaa vielä jäljellä."
Pömpeliautomaateista linja-autoihin nousijat pystyivät ottamaan matkalipun ilmaiseksi.
"Laskimme, että näin saimme 70 prosentin alennuksen matkalipuista. Ilmoitimme Espoolle, että emme enää tarvitsekaan puolihintaisia opiskelijalippuja, sillä aiomme laajentaa pömpelitoimintaa."
Ei mennyt kauan, kun opiskelijat saivat alennuslippunsa.
Opiskeluajat ovat vaihtuneet Tekniikan akateemisten liiton pestien kautta kansanedustajan tehtäviin, mutta Mäkelä vakuuttaa ajavansa edelleen myös bussilla...
Hän tosin huomauttaa, että Espoon talouden kannalta olisi huono, jos kaikki automiehet jättäisivät autonsa kotiin ja hyppäisivät bussiin.
"Heti, kun audimies astuu bussiin, kunnan pitää maksaa siitä. Valtion pitäisi tukea enemmän."