Edelliseen vielä lisäisin, että todellisuudessa saavutettavaan junan hidastuvuuteen vaikuttavat muutkin asiat kuin vain laskennallinen kitkakerroin pyörän ja kiskon välillä, esimerkiksi kaluston ominaisuudet ja kyydissä oleva kuorma ja kuorman jakautuminen.
Menetelmä, jossa hidastuvuuksia lasketaan jollain tapaa arvioitujen kitkakerrointen perusteella onkin paljon epätarkempi tapa arvioida hidastuvuutta ja varsinkin hidastuvuuden todellista vaihteluväliä kuin todellisissa oloissa saatavan mittaustiedon ja suuren datamassan analysointi.
Menetelmä, jossa hidastuvuuksia lasketaan jollain tapaa arvioitujen kitkakerrointen perusteella onkin paljon epätarkempi tapa arvioida hidastuvuutta ja varsinkin hidastuvuuden todellista vaihteluväliä kuin todellisissa oloissa saatavan mittaustiedon ja suuren datamassan analysointi.
Viimeksi muokattu: