Mikko Laaksonen
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 2,789
UITP:n julkaisussa "Public Transport International" on julkaistu tiivis englanninkielinen projektinvetäjä Thomas Potterin artikkeli Bergenin pikaraitiotiehankkeesta. Artikkeli käsittelee hankkeen perusteet, rahoituksen, pääratkaisut ja hankkeesta käydyn julkisen keskustelun. Bergen on ensimmäinen pohjoismaiden kaupunki, joka palauttaa raitioliikenteen, työt alkavat vielä tänä vuonna.
http://www.bybane.no/PTI_200505_Bergen_EN.pdf
Pieni tarkennus "ensimmäiseen raitiotiet palauttavaan kaupunkiin":
Tukholmassa on aina ollut raitiovaunuilla liikennöitävät linjat 12 Nockebybanan ja 21 Lidingöbanan liikenteessä, vaikka pääosa raitiotiestä lakkauttettiinkin. Siksi tarkkaan ottaen Tukholma ei palauttanut raitioliikennettä 1991 Djurgårdslinjenin ja 1999 Tvärbanan yhteydessä, kun se ei koskaan ollut kokonaan lakannutkaan.
http://www.bybane.no/PTI_200505_Bergen_EN.pdf
Pieni tarkennus "ensimmäiseen raitiotiet palauttavaan kaupunkiin":
Tukholmassa on aina ollut raitiovaunuilla liikennöitävät linjat 12 Nockebybanan ja 21 Lidingöbanan liikenteessä, vaikka pääosa raitiotiestä lakkauttettiinkin. Siksi tarkkaan ottaen Tukholma ei palauttanut raitioliikennettä 1991 Djurgårdslinjenin ja 1999 Tvärbanan yhteydessä, kun se ei koskaan ollut kokonaan lakannutkaan.