Bussien kunto

Tällä kertaa PL 469:n (Yutong E12) taaempi ovipari päätti tehdä hassunhauskan tempun…
Nähtävästi KAH 1505:n takaovi on alkanut harrastamaan hieman samaa. Tänään sillä mennessäni ovi aukesi täristen ja hirveää räminää pitäen ja sulkeutuessaan taas viilsi kuin veitsi terästä. Katselin, että siinäkään ei ilmeisesti meinannut hirveämmin ovitanko kääntyä.
 
Etenkin VDL:n suhteen ilmastointi on välillä todella epävakaan tuntuinen. Etenkin viimeisissä dieseleissä (noin 2017 eteenpäin tulleet) ilmastointi meni huomattavasti huonompaan suuntaan mallin uudistuksien myötä - toki varmasti samassa uudistuksessa lisätyillä lasisilla kattoikkunoilla on myös osuutta asiassa. Vanhemmat LLE:t kuten PL:n sarja 211-237 joka on jopa toimiva kesäisin. Eilen esimerkiksi auto 226 oli jopa lähes kylmä.
VDL:issä on nyrkin kokoinen kylmäkone, joten ei ole mikään ihme etteivät autot ole viileitä
 
VDL:issä on nyrkin kokoinen kylmäkone, joten ei ole mikään ihme etteivät autot ole viileitä
No ihmekään😅. Yksittäisiä autoja tuntuu silti olevan saatavissa kylmemmiksi, esimerkkinä nyt kotikaupungissani lainassa Sipoosta kesä-heinäkuun ollut PL 962, jonka sai ainakin vielä +22°C säällä parhaimmillaan lähes jääkaapiksi. Harvassa nuo kyllä silti ovat.
 
Nähtävästi KAH 1505:n takaovi on alkanut harrastamaan hieman samaa. Tänään sillä mennessäni ovi aukesi täristen ja hirveää räminää pitäen ja sulkeutuessaan taas viilsi kuin veitsi terästä. Katselin, että siinäkään ei ilmeisesti meinannut hirveämmin ovitanko kääntyä.
Ajoin sillä 1505 tänään ja pari kertaa aiemmin, on pitänyt tuota ryminää jo jonkun aikaan. Kuuluu ohjaamoonkin.
 
Ajoin sillä 1505 tänään ja pari kertaa aiemmin, on pitänyt tuota ryminää jo jonkun aikaan. Kuuluu ohjaamoonkin.
Joo, katselin, että oli niin matkustajilla kuin vähän kuljettajallakin (saatoit olla jopa juuri sinä😅) tuskaisan ja ihmettelevän näköistä kun melua joutui kuuntelemaan 623:lla jokaisella Tuusulanväylän pysäkillä kun ovea veivattiin edestakaisin…
 
Ei ollut ajoon vaikuttava vika, ja autopulaa on valitettavasti myös kesällä.
No kuulostaa viestin välityksellä ikävältä ääneltä kuunnella kaks tuntii. Plus kohta on ovi enemmän rikki, ku tarpeeks kauan ajetaan. Mut ehkä se on toisissa firmoissa noin, että ajetaan niin kauan kunnes enää ei vaan voida😅
 
Menkööt tähän ketjuun: Onko KAH:n uusissa teli-Yutongeissa STOP-ääni laitettu tarkoituksella todella hiljaiselle…
Palaten tähän; kyseessä vaikuttaisi olevan valmistajan suunnalta pysyvämpi uudistus, sillä Pohjolan uusissa runkoautoissa on myös samanlainen ”mumiseva” stoppi.
 
No kuulostaa viestin välityksellä ikävältä ääneltä kuunnella kaks tuntii. Plus kohta on ovi enemmän rikki, ku tarpeeks kauan ajetaan. Mut ehkä se on toisissa firmoissa noin, että ajetaan niin kauan kunnes enää ei vaan voida😅
No totahan se on. Ylemmän johdon toimesta on asetettu työnjohdolle melkoiset paineet ajamattomien suhteen eikä työjohtoa näinollen kiinnosta paheneeko joku vika jos sitä ei heti korjata. Viimeiseen asti yritetään ajaa. Silloin ei tarvitse myöskään selitellä johdolle mitään kun ajamattoman syynä on yksiselitteisesti auton leviäminen.
 
Takaisin
Ylös