Bussien kunto

Kuljettajat kolhii autot firmasta riippumatta. Kun tarkemmin katsoo niin Nobinan, Koiviston auton, Onnibussin tai vaikka Ventoniemen auto. Ei tartte hirveen vanha auto olla et siinä joku kolhu jossain kohtaa autoa on. Sinänsä ihan ymmärrettävää etenkin tiluriautoissa kun autoja ajetaan paikkoihin jonne Linja-autolla ei tavallisesti ajeta. Vahinkoja sattuu ei se niinkään auton ikää katso. Ainut ongelma siinä on se että niitä kolhuja vaan ilmestyy. Kukaan ei näitä kolhuja aja tai ollut osallisena. Käydään vaan katsomassa millaiset jäljet on tullut ja toivotaan ettei kukaan huomaa.
Taisit lainata väärää henkilöä, mutta eipä sen väliä. Se on kyllä huomattu, että ei millään firmalla taida kulkea yhtäkään autoa jota ei olisi koskaan kolhittu. Lähinnä harmittelin sitä, että tuota oli jo näin pian onnistuttu kolhimaan tuolla tavalla. Vaikka ei ole oman firman tai edes oman työnantajan auto, niin toivoisin niiden kestävän vähän pidempään ehjänä.
 
Kuljettajat kolhii autot firmasta riippumatta. Kun tarkemmin katsoo niin Nobinan, Koiviston auton, Onnibussin tai vaikka Ventoniemen auto. Ei tartte hirveen vanha auto olla et siinä joku kolhu jossain kohtaa autoa on. Sinänsä ihan ymmärrettävää etenkin tiluriautoissa kun autoja ajetaan paikkoihin jonne Linja-autolla ei tavallisesti ajeta. Vahinkoja sattuu ei se niinkään auton ikää katso. Ainut ongelma siinä on se että niitä kolhuja vaan ilmestyy. Kukaan ei näitä kolhuja aja tai ollut osallisena. Käydään vaan katsomassa millaiset jäljet on tullut ja toivotaan ettei kukaan huomaa.
On niitäkin firmoja joiden autoissa ei ole kolhuja. Toiset kuskit kolhii autot ja toiset ei. Esim. Åbergin linjalla on jälkimmäisiä.
 
Itiksessä tuntuu moni kuljettaja firmasta riippumatta ajelevan kuin maailmanvaltiaat. En ihmettelisi, vaikka siellä joku perään tuupannut.
Autoissa kuuluisi olla mielestäni vakiovarusteena alumiiniset puskurit joita olisi helpompi oikoa kuin liimailla lasikuidun tai muovin halkeamia. Kaupungissa sattuu aina jotain ja tapahtuma ei valikoi auton ikää.
 
Kaikille, jotka osaavat pitää näppinsä erossa noista aivojenmädätyssovelluksista; tunnistamattomaksi jäänyt KAH:n Citea ottanut Matinkylässä terminaalin oviaukolla hieman liian aikaisen käännöksen terminaaliin ja vetäissyt mukaansa ainakin liikennekartioita sekä terminaalin puomin jalustan puoliksi irti maasta.
 
Kaikille, jotka osaavat pitää näppinsä erossa noista aivojenmädätyssovelluksista; tunnistamattomaksi jäänyt KAH:n Citea ottanut Matinkylässä terminaalin oviaukolla hieman liian aikaisen käännöksen terminaaliin ja vetäissyt mukaansa ainakin liikennekartioita sekä terminaalin puomin jalustan puoliksi irti maasta.
Näin sen itse. Oli KAH 1927 ja oli jumissa jo klo 17.55. Telibussien kuljettajilla oli hauskaa ajaa sen ympäri ja sisään uloskäynnille.
 
Iveco Crossway LE eilen E245Assa, oli kuin olisi pudonnut menneisyyteen avaran ja valoisan Yutongin jälkeen 530lla. Vaikka oli jo viileä ilma jo oli Iveco kuin kelmeä sauna.
 
Takaisin
Ylös