Bussien kunto

Ainoat bussit joissa huomannut ongelmia hajun ja muun kanssa ovat vanhat 550 runkoScalat, ne ainakin ennen haisivat selkeästi, mutta vaikeasti allergikkona en ole kuitenkaan mistään bussista saanut pahoja oireita joita muistaisin.
 
Ainoat bussit joissa huomannut ongelmia hajun ja muun kanssa ovat vanhat 550 runkoScalat, ne ainakin ennen haisivat selkeästi, mutta vaikeasti allergikkona en ole kuitenkaan mistään bussista saanut pahoja oireita joita muistaisin.
Olen huomannut saman, mutta itse pidän siitä tunkkaisesta moottoriöljyn ja käytetyn bussin tuoksusta. Se tuo jotenkin hyviä muistoja mieleen...
 
Ainoat bussit joissa huomannut ongelmia hajun ja muun kanssa ovat vanhat 550 runkoScalat
Myös Pohjolan korkeapenkkiset Citeat 211-237 sekä osa Nobinan korkeapenkkisistä Subeista kärsii ainakin vahvasti tästä. Toki Scaloissa tuo on vähän jokaisessa sarjassa. Taitanee jokseenkin johtua korkeissa penkeissä olevasta, käsittääkseni katuripenkeistä hieman poikkeavasta penkkikankaasta sekä pehmusteesta jotka keräävät kyllä hajua varsin paljon. Etenkin kesäisin Scaloissa lämpö yhdistettynä erinäisiin +miljoonan kilometrin varrella penkeille kaatuneisiin mössöihin on kyllä varsin iljettävä haju.
 
PL 224 etuovi jumittuu auetessa ulospäinottamisen ja noin viidenneksen auki liukumisen jälkeen. Kyytiintulijat ohjataan siis taaemmasta ovesta.
 
PL 211 päivittänyt muutaman Pasilassa vietetyn viikon aikana "aavistuksen" kovakouraisempaan äänimaailmaan. Sisällä tärisee ja pärisee niin vain älyttömästi - liikkeellelähdössä kuulostaa hieman linkoamaan lähtevän pyykkikoneen ja ralliauton yhdistelmältä (tuttu äänimaailma varmasti jollekin myös KAH 1512:sta). Ulkona puolestaan todella voimakas metallinen kolina ja räminä, kuin moottori yrittäisi heittää konetilassa volttia oikean kyljen säleikön läpi tai ainakin sitä vasten. Melkoinen vaihdos kun viimeksi noin kuukausi takaperin mennessäni oli muistaakseni vielä sarjalaisekseen poikkeuksellisen hiljainen yksilö ja nyt enää edes vastamelukuulokkeiden kanssa ei voi olla kuulematta noita "metallin sulosointuja":D
 
PL 211 päivittänyt muutaman Pasilassa vietetyn viikon aikana "aavistuksen" kovakouraisempaan äänimaailmaan. Sisällä tärisee ja pärisee niin vain älyttömästi - liikkeellelähdössä kuulostaa hieman linkoamaan lähtevän pyykkikoneen ja ralliauton yhdistelmältä (tuttu äänimaailma varmasti jollekin myös KAH 1512:sta). Ulkona puolestaan todella voimakas metallinen kolina ja räminä, kuin moottori yrittäisi heittää konetilassa volttia oikean kyljen säleikön läpi tai ainakin sitä vasten. Melkoinen vaihdos kun viimeksi noin kuukausi takaperin mennessäni oli muistaakseni vielä sarjalaisekseen poikkeuksellisen hiljainen yksilö ja nyt enää edes vastamelukuulokkeiden kanssa ei voi olla kuulematta noita "metallin sulosointuja":D
Tänään kuvasin Keravalla joskus n. 16 aikaan ton enkä ulkona kuullu mitää poikkeevaa joten saattaa olla iha tuore tuo vika
 
Tänään kuvasin Keravalla joskus n. 16 aikaan ton enkä ulkona kuullu mitää poikkeevaa joten saattaa olla iha tuore tuo vika
Mielenkiintoista, matkustin itse sillä paria tuntia aiemmin ja silloin vielä mekasti kuin mikäkin. Eilen tai toissapäivänä ääniin ensimmäisen kerran kiinnitin huomiota, kuuluivat sen verran kauas.
 
KAH 1017:ssä ei ole sisänäyttöä, joka näyttää pysäkit. Lisäksi, auton matkakortinlukija ei toimi (ainakaan tänään).
 
Takaisin
Ylös