Bussien kunto

Ylläpidolle ehdotus:
Tämän keskustelun mielestäni voisi siirtää toiseen ketjuun tai perustaa uuden. Asiat ovat lähteneet pois oikeasta aiheesta, tietääkseni käyttäjien määrä yhdellä henkilöllä ei bussien kuntoon liity. Tai sitten kaikki vain lopettavat tästä aiheesta keskustelemisen.
 
Onko kenelläkään tietoa että onko KAH 2231 vielä vain linja numero näkyvissä etukilvessä? Vai onko korjattu
 
Viimeksi muokattu:
PL 413 pitää liikkellelähdössä ja jarrutuksissa erittäin hämmentävää kolinaa ja kuulostaa suorastaan jopa hieman linkousta aloittelevalta tai lopettavalta pyykkikoneelta😅
 
NF 1375 penkinpidikkeen pultteja lähtenyt irti, takapenkeillä jotain kastiketta sekä kahdet (2) oksennukset matkostamossa. Melkoinen haju oli kun sillä matkustin.
 
KAH 2215 Etuovi meni epäkuntoon linjalla 600 väinö tannerin tien pysäkin jälkeen eikä se enää auennut.
 
NOF 1252 katossa olevat stop-kyltit eivät toimi ja punaiseksi muuttumisen sijaan stop-nappien valot sammuvat painettaessa. Käytännössä siis mallia vähemmän tunteva ei välttämättä edes tajuaisi stopin olevan painettu kun mitään oikeasti selkeää visuaalista merkkiä siitä ei ole.
 
Joko on maanantai kappale tai sitten on Volvoissa laatu huonontunut. Tammelundin #5 vuotaa vedet katosta takapenkille, sekä kun nojaa ikkunan alapuolella olevaan seinään niin taipuu ulospäin. Tätä olen toki huomannut muissakin 7900:issa mutta tämä on kuitenkin vuosimallia 2023 joten se ihmetyttää.
 
Joko on maanantai kappale tai sitten on Volvoissa laatu huonontunut. Tammelundin #5 vuotaa vedet katosta takapenkille, sekä kun nojaa ikkunan alapuolella olevaan seinään niin taipuu ulospäin. Tätä olen toki huomannut muissakin 7900:issa mutta tämä on kuitenkin vuosimallia 2023 joten se ihmetyttää.
Näitä maanantaikappaleita löytyy etenkin tuoreimpien 7900E-yksilöiden joukosta. Vuodenvaihteessa 23-24 rekisteröity PL 1070 tiputti jo joskus tämän vuoden helmi-maaliskuussa vettä takapenkin tietämille. Samaan maanantaikategoriaan menee myös ainakin Pohjolan yksilöistä noin joka toisessa kuulutuksen aikana kuuluva jumalaton ininä. Ei siis tässä tapauksessa liity kuljettajan mikrofoniin mitenkään vaan kaiutinjärjestelmä on vain laadultaan todella epämääräinen.
Yleisestikin pätkä-7900E on omasta mielestäni nivel-Bydien jälkeen HSL-alueella käytössä olleista sarjatuotannoista kauhein sähköbussimalli. Heikkolaatuisesti rakennettuja, talvisin jääkylmiä kivirekiä.
 
Viimeksi muokattu:
Näitä maanantaikappaleita löytyy etenkin tuoreimpien 7900E-yksilöiden joukosta. Vuodenvaihteessa 23-24 rekisteröity PL 1070 tiputti jo joskus tämän vuoden helmi-maaliskuussa vettä takapenkin tietämille.
Jonkun PL:n #106x sähkö-Volvon katosta tippui vettä jo kesällä 2024.

Myös PL #1017, eli uuden sukupolven Citea, vuotaa vettä sisälle. Se tuli havaittua bussin ollessa alle kuukauden ikäinen. Nekin ovat minun mielestä aika heikkolaatuisia tuotoksia, kun niiden ajomoottorit ovat ylivoimaisesti seudun äänekkäimmät, ja sisätiloissa raikaa nitinän ja natinan sinfonia.

Ei ole lähimenneisyydessä tulleissa eurooppalaisissa busseissa paljoa kehuttavaa, ainakaan minun mielestä.
 
Ei ole lähimenneisyydessä tulleissa eurooppalaisissa busseissa paljoa kehuttavaa, ainakaan minun mielestä.
Samoilla linjoilla. En PL:n tai TLL:n pikaladattavista Citeoista muista erityisemmin kritiikkiä kuulleeni saati itse hirveämmin kritisoitavaakaan havainnut niillä yksittäisillä kerroilla kun niillä olen mennyt. En sitten nykytilasta osaa sanoa. Viimeisimmät varmuudella hyvät eurooppalaiset autot taitavat olla jopa Korsisaaren ja Taksikuljetuksen 2019 tulleet Setrat jotka ovat samalla todennäköisesti parhaat diesel-katurit joilla olen mennyt.
 
Takaisin
Ylös