Enkä minä kyllä tiedä mitä väkivaltaisille kahjoille voi tehdä, voi ne toki laittaa linnaan mutta siinä vaiheessa vahinko on jo tapahtanut. Vaikea tuollaista on ennaltaehköistä
Pleksit, metallinpaljastimet, metroportit, tms. passiivinen turvatekniikka ei vaan valitettavasti oikein toimi. Alan ihmisten termi taitaa olla turvallisuusteatteri, tosiasiallinen turvallisuushyöty on pieni, mutta jos ihmisille tulee niistä turvallisempi olo niin voi noita tehdä koska sekin on hyöty.
Se mikä toimii on ihan ihmiset pitämässä järjestystä. Tämä tietenkin maksaa kun harvempi tuota tekee talkoina. Minusta se olisi vaikka viikonloppuiltojen busseissa ja ratikoissa sen arvoista. Eli semmoisia reippaita, kouluttetuja ja ystävällisiä vartijoita vaikkapa Elielinaukiolle jokunen päivystymään, tai miksei vaikka rahastajaksi kulkuvälineeseen. Nuo voisi myös myydä lippuja, neuvoa ja opastaa. Väittäisin että nettokustannus olisi aika pieni, kyllä niitä matkustajiakin olisi enemmän jos oli turvallisempaa ja parempi palvelu. Liikennekin nopeutuu kun lippujonot lyhenee.
Ja muuten ihan noin työnjohdollisena juttuna, eikö jossain Elielinaukkiolla voi mennä useampi kuljettaja kerralla setvimään ongelmatapauksia?
Pleksit, metallinpaljastimet, metroportit, tms. passiivinen turvatekniikka ei vaan valitettavasti oikein toimi. Alan ihmisten termi taitaa olla turvallisuusteatteri, tosiasiallinen turvallisuushyöty on pieni, mutta jos ihmisille tulee niistä turvallisempi olo niin voi noita tehdä koska sekin on hyöty.
Se mikä toimii on ihan ihmiset pitämässä järjestystä. Tämä tietenkin maksaa kun harvempi tuota tekee talkoina. Minusta se olisi vaikka viikonloppuiltojen busseissa ja ratikoissa sen arvoista. Eli semmoisia reippaita, kouluttetuja ja ystävällisiä vartijoita vaikkapa Elielinaukiolle jokunen päivystymään, tai miksei vaikka rahastajaksi kulkuvälineeseen. Nuo voisi myös myydä lippuja, neuvoa ja opastaa. Väittäisin että nettokustannus olisi aika pieni, kyllä niitä matkustajiakin olisi enemmän jos oli turvallisempaa ja parempi palvelu. Liikennekin nopeutuu kun lippujonot lyhenee.
Ja muuten ihan noin työnjohdollisena juttuna, eikö jossain Elielinaukkiolla voi mennä useampi kuljettaja kerralla setvimään ongelmatapauksia?