Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 6,014
Varsinkin loppuaikoinaan h32:lla.Milläs HKL-linjoilla nuo Citarot aikanaan pääosin pyörivät?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Varsinkin loppuaikoinaan h32:lla.Milläs HKL-linjoilla nuo Citarot aikanaan pääosin pyörivät?
Varsinkin loppuaikoinaan h32:lla.
...ja todella erikoinen hidastin systeemi (saa pois käytöstä), jossa kaasupolkimen nosto kytkee jo hidastimen toimintaan - alytön idea, ja ohjaa samalla epätaloudelliseen ajotapaan.
Ainakin keväällä 2003 Citarot olivat yleensä linjoilla 17, 68, 71 ja 73B.
Jos puhaltimet ja laturi jätetään pois, niin tuohan kuulostaa ihan Linkkeriltä. Oisko samat insinöörit asiallaCitarot ovat aina olleet samanlaisia.
Nobinan Citaroissa on runsaasti tyyppi vikoja:
ovet (erityisesti keskiovet)
sisäpuhaltimet (jäävät päälle vaikka päävirran pistää pois päältä)
iskunvaimentimet (löystyvät ala mutterista)
laturin hihnat (löystyvät ja pitävät ääntä)
ilmapalkeet (räjähtävät helposti)
tasosäätöanturit (tekevät korista vinon)
Jos puhaltimet ja laturi jätetään pois, niin tuohan kuulostaa ihan Linkkeriltä. Oisko samat insinöörit asialla
Citaro on kuitenkin mukava ajaa ja matkustaa ja se kulkee pirteästi ollakseen Euro 6. Lisäksi (ennakoivalla) huollolla pystytään ehkäisemään (tyyppi)vikoja. Että en nyt lähtisi sitä noin paljon haukkumaan.
En sanoisi että Citarossa on mukava matkustaa, itse en 184-senttisenä mahdu mukavasti istumaan keskiovien etupuolelle. Näköjään Citaro on saksalaiseen tapaan enemmän ajajan auto. :lol: