Vs: Dv12 romutukset alkamassa?
Tässä vähän isompi kuva BR219:stä. Ja hyvän tavan mukaan myös linkki galleriaan.
Tässä vähän isompi kuva BR219:stä. Ja hyvän tavan mukaan myös linkki galleriaan.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Itse en ole nähnyt noita livenä. Mikä tuon nimitys "U-Boot" historia on? Nuo sivuikkunatko ja kolossimainen hahmoko?Tässä vähän isompi kuva BR219:stä. Ja hyvän tavan mukaan myös linkki galleriaan.
Ne olivat alunperin DR:n eli Deutsche Reichsbahnin veturisarjaa BR119 ja Saksojen yhdistyessä ne muutettiin kuuluvaksi DB:n dieselvetureihin eli sarjaksi BR219, kuten kaikki muutkin yhdistymisen mukana tuleet DR-veturit. Vastaavasti sähkövetureita muutettiin päinvastoin eli vaikkapa sarja BR243:sta tuli BR143 ja näita on edelleenkin runsaslukuisena nykyisen DB AG:n käytössä, mutta ovat poistumaan päin.Derkkuonnelan konkurssipesästäkö nämä keksinnöt tulivat SLT:n raiteille vai hankittiinko niitä DB:lle jo Saksan jaon aikaan?
Lisäksi 20:n BR119/BR219-sarjan veturiin asennettiin Saksojen yhdistymisen jälkeen voimakkaammat moottorit (2x1380 kW) jotta niitä voitiin käyttää IC-junien vetureina ja nämä uudelleennimettiin sarjaksi BR229. DDR-aikana BR119-sarjaa oli itseasiassa uudistettu jo hyvin pian sarjan toimittamisen jälkeen käyttäen sarjan BR118 osia, koska alkuperäisten romanialaisten laatu oli niin huonoa.Ne olivat alunperin DR:n eli Deutsche Reichsbahnin veturisarjaa BR119 ja Saksojen yhdistyessä ne muutettiin kuuluvaksi DB:n dieselvetureihin eli sarjaksi BR219
Ne olivat alunperin DR:n eli Deutsche Reichsbahnin veturisarjaa BR119 ja Saksojen yhdistyessä ne muutettiin kuuluvaksi DB:n dieselvetureihin eli sarjaksi BR219, kuten kaikki muutkin yhdistymisen mukana tuleet DR-veturit.
Tjaa, itse asiassa en tiedä tarkkaa kuviota joidenkin 143-sarjan sähkäreiden eli "Kisko-Trabanttien" kohdalla. Saksojen yhdistyessä havahduttiin siihen, että itäpuolella on liikaa kalustoa ja niinpä 143-sarjalaisia otettiin koekäyttöön länsipuolelle. DR-logo länsisaksalaisessa S-Bahn värityksessä on hieman outo yhdistelmä:Tarkemmin sanottuna DR:n 119-sarja muutettiin vuonna 1992 sarjaan 219, mutta vetureiden omistaja oli yhä sama DR, kuten muullakin ex-DDR-kalustolla. DB:lle (Deutsche Bundesbahn) ei tietääkseni siirretty yhtään DR:n kalustoa, vaan sekä DB:n että DR:n kalusto siirtyi uuden DB AG:n (Deutsche Bahn) omistukseen vuonna 1994.
DB:llä oli 1980-90-lukujen vaihteessa koekäytössä kolme MaK:n 240-sarjan kuusiakselista linjaveturia. Tästä sarjasta kaavailtiin vanhojen linjadieseleiden korvaajaa, mutta hanke raukesi Saksojen yhdistymiseen.