Antero Alku sanoi:
En kai olekaan kiistänyt, ettei näin olisi ollut. Olennainen asiani oli, että dieselmoottorivaunuista ei ollut pitkien etäisyyksien nopeisiin henkilöjuniin, joissa Suomessa eivät dieselmoottorivaunut ole menestyneet kunnolla koskaan.
Mitä sitten olivat Dm4-vetoiset MK ja MP-junat elleivät pitkien etäisyyksien nopeita henkilöjunia? Niiden ansiosta päiväpikajunien lukumäärä suunnilleen kaksinkertaistui ja aikataulut nopeutuivat todella paljon. Esim. Kuopiosta pääsi Helsinkiin noin kaksi tuntia aikaisempaa nopeammin.
Jopa Lättähatuilla on ajettu pikajunia. Virallisestikin Toijalasta Turkuun mutta lisäksi ainakin Oulu-Kemi ja Joensuu-Kontiomäki väleillä on kulkenut pikajunaluontoisia Lättävuoroja.