Olin siis korvaamassa sitä yhdistämällä Tiedelinjaan. Joka voi sitten jatkaa vaikka Kontulaan ja miksei Vuosaareenkin.Eihän 57:aa kannata lakkauttaa, kun sitähän ollaan kohta jatkamassa Latokartanosta Kontulaan.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Olin siis korvaamassa sitä yhdistämällä Tiedelinjaan. Joka voi sitten jatkaa vaikka Kontulaan ja miksei Vuosaareenkin.Eihän 57:aa kannata lakkauttaa, kun sitähän ollaan kohta jatkamassa Latokartanosta Kontulaan.
Linja 50?Vaikka tuntuisi houkuttelevalta lähteä yhdistämään joitakin linjoja, kuten nyt 58 ja 59, niin en näe siinä kuitenkaan järkeä. 58 ja 59 ovat jo tällä hetkellä raskaasti kuormitettuja varsinkin ruuhka-aikaan. Jos linjat yhdistettäisiin niin vuorovälin pitäisi olla nykyistä huomattavasti lyhyempi, koska kalustokokoa ei nykyisestä enää juurikaan voi kasvattaa. Suuri osa vuoroista ajetaan jo nyt eli-kalustolla, lyhyempi vuoroväli taas johtaisi bussien peräkkäinajoon. Samalla osuus Pasilasta Meilahden suuntaan muuttuisi vaihdolliseksi ja juuri tämä yhteys taitaa olla monelle matkustajalle tärkeä.
Mieluummin yhdistäisin linjat 58 ja 58B yhdeksi linjaksi 58 Itäkeskus - Pasila - Meilahden klinikat, tämä siis sen jälkeen kun Munkkivuoren ratikka olisi rakennettu. 50 ja 59 yhdistäminen oli perusteltua koska Sörnäisten satama lopetti toimintansa ja 59:n reittiä pystyi jatkamaan suoraa 50:n reittiä Ilmalasta Pajamäkeen. 58 ja 59 sen sijaan palvelevat Pasilan jälkeen aivan eri alueita, 58 Meilahden suuntaa ja 59 Pitäjänmäen suuntaa. 62 on hyvä esimerkki linjasta joka todellakin pitäisi korvata joko linjalla 51 tai 66A mutta tätähän ei aikoinaan saatu kokonaan läpi maunulalaisten vastustuksesta johtuen vaan tehtiin kompromissi jolloin ainoastaan 62:n ilta -ja viikonloppuliikenne korvattiin linjalla 66.
Kun linjaa 57 halutaan jatkaa takaisin Itäkeskukseen (muistaakseni siitä on adressikin) niin miksei sitä jatkettaisi tämän uuden (nykyisen) 94:sen reittiä (vanha 94A) Itäkeskukseen? 94 ajaisi vanhaa reittiään (kuva) ja myöhemmin jatkaisi Jakomäkeen Maratontunnelia joka on Helsingin rajojen sisällä ja alkaa Kiinalaispuiston tiimoilta päättyen Porvoonväylän Jakomäen liittymään.Eihän 57:aa kannata lakkauttaa, kun sitähän ollaan kohta jatkamassa Latokartanosta Kontulaan.
...myöhemmin jatkaisi Jakomäkeen Maratontunnelia joka on Helsingin rajojen sisällä ja alkaa Kiinalaispuiston tiimoilta päättyen Porvoonväylän Jakomäen liittymään.
Tarkoittanet noilla taloilla Viikinmäkeä (Viikinmäki - kukkulakaupunki). Viikinmäen alue on Viikin osayleiskaavassa asuntoaluetta, työpaikka-aluetta ja puistoa. Asuntokerrosalaa on noin 144 000 k-m² ja työpaikkakerrosalaa noin 54 700 k-m².Tällä hetkellä tuolla muuten on pari kerrostaloa rakenteilla Viikintien pohjoispuolelle aikalailla Vanhankaupunginkosken lähelle.
Tarkoittanet noilla taloilla Viikinmäkeä (Viikinmäki - kukkulakaupunki). Viikinmäen alue on Viikin osayleiskaavassa asuntoaluetta, työpaikka-aluetta ja puistoa. Asuntokerrosalaa on noin 144 000 k-m² ja työpaikkakerrosalaa noin 54 700 k-m².
Eli kyllä tiivistyy.
Siellä lapsena leikittiin. Ja nyt ne räjäyttää ne kalliotkin pois. Niin kuin tuossa Viikintien laidan uudiskohteessa.
Näyttää siellä olevan jonkinlainen nimistökaaos; Viikinranta, Kalastajanranta, Viikinmäki. Samaa aluetta kuitenkin tarkoitan.En puhu nyt Viikinmäestä. kyseessä on as oy Viikinranta, 84 asuntoa, Att:n hitaskohde.