Turun aavevaunujen päät rakennettiin aikoinaan erittäin suipoksi, jota vaunut eivät törmäisi toisiinsa kohdattaessa kaarteissa. Haittapuolena tästä ratkaisusta rappuset jouduttiin tekemään erittäin jyrkiksi. Askelmalta toiselle kiivettäessä jalan joutui nostamaan jopa yli 90 asteen eli "Wagner-kulmaan", mikä varsinkin iäkkäämmille matkustajille tuotti suuria vaikeuksia. Muistan hyvin, kun vanhemmat henkilöt joutuivat usein poistumaan vaunusta takaperin, kun eivät muuten uskaltaneet, monet kerrat jelppasin. Kolmoslinjan varrella asui paljon seniorikansalaisia, joiden toivomuksesta vaunut siirrettiin pian pois ykköselle.
Tuli tuossa mieleen, että entä jos vaunujen ovipuolen kyljet olisi rakennettu koko pituudeltaan suoriksi. Tällöin rappusia olisi voinut loiventaa, ja astinlauta olisi kohdistunut suoraan pysäkkikorokkeeseen. Epäsymmetrinen vaunu ei kylläkään esteettisesti olisi ollut mikään kaunotar. TV:stä tuli pikainen välähdys Torinon ratikasta, ja äkkiä katsottuna vaunu vaikutti juuri tällaiselta. Onko jollakulla tietoa, onko jossain käytössä tällaisia pohjapiirustukseltaan "puolikuun" mallisia ratikoita, ja mahdollisesti myös kuvia niistä?
Tuli tuossa mieleen, että entä jos vaunujen ovipuolen kyljet olisi rakennettu koko pituudeltaan suoriksi. Tällöin rappusia olisi voinut loiventaa, ja astinlauta olisi kohdistunut suoraan pysäkkikorokkeeseen. Epäsymmetrinen vaunu ei kylläkään esteettisesti olisi ollut mikään kaunotar. TV:stä tuli pikainen välähdys Torinon ratikasta, ja äkkiä katsottuna vaunu vaikutti juuri tällaiselta. Onko jollakulla tietoa, onko jossain käytössä tällaisia pohjapiirustukseltaan "puolikuun" mallisia ratikoita, ja mahdollisesti myös kuvia niistä?