Olisipa epäsymmetrisyys älytty vuonna 1956, niin varmasti ratikat kulkisivat tänä päivänäkin Turussa. Kuuden moottorivaunun tilaukseen olisi myönnetty lupa vuonna 1959, eikä verkoston lakkautuksesta olisi edes keskusteltu.
Rahastaja tai kanssamatkustaja joutui usein auttamaan vanhemman matkustajan telivaunuun. Vuonna 1956, kun aavevaunut olivat kolmoslinjalla, moni iäkkäämpi ja huonojalkaisempi matkustaja päästi vaunun pysäkillä ohi, jos vaikka seuraava vaunu olisi mahdollisesti vanhempaa mallia.
Matkustajien toivomuksesta, Korppolaismäen linjan valmistuttua vuonna 1956, aaveet hajautettiin, neljä kakkoselle ja neljä kolmoselle, niin että seuraava vaunu oli aina varmasti perinteinen 2-akselinen. Pian aaveet siirrettiin kuitenkin ykköselle, ilmeisesti reitin varrella asui keskimäärin nuorempaa ja tervejalkaisempaa väestöä.
Kakkosen lopettaessa keväällä 1972, kolmosreitin varrella oikein pelättiin, toivottiin etteivät aaveet vaan tule loppukuukausiksi kolmoselle. Toive toteutettiinkin.