Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Veolia ei alkanut alihankintaan, koska ovat myyneet joutilaat autot pois.
Tällöin kyseeseen olisi voinut tulla pelkkä kuljettajien vuokraaminen. Joskus takavuosina STA:n kuljettajat ajoivat dogeilla Connexin linjoja eikä siitä ole kovinkaan kauan kun Concordian kuljettajat ajelivat HelB:n autoilla HelB:n linjoja.
Muutenkin kukin yhtiö järjestää itselleen resurssit omien velvoitteidensa hoitamiseen, eikä muiden yhtiöiden epäonnistuneen rekrytoinnin paikkaamiseen. Ja toisaalta yhtiöiden pitäisi tarjouskilpailuun osallistuessaan olla varautunut siihen, että voi voittaa kaikki linjat joista on tehnyt tarjouksen.Miksihän ihmeessä niin ESLL:n kuin Veolian pitäisi alihankkia kilpailevalle firmalle, joka rohmusi molemmilta merkittävän määrän linjoja? Varsinkin, jos alihankinnasta saatava hinta ei ole erityisen hyvä. Jollekin toiselle firmalle varmaan apua löytyy helpommin (esim Pohjolan Kaupunkiliikenne), sikäli kun alihankintakuviot ei haittaa omaa tuotantoprosessia.
Ja toisaalta yhtiöiden pitäisi tarjouskilpailuun osallistuessaan olla varautunut siihen, että voi voittaa kaikki linjat joista on tehnyt tarjouksen.
Miksihän ihmeessä niin ESLL:n kuin Veolian pitäisi alihankkia kilpailevalle firmalle, joka rohmusi molemmilta merkittävän määrän linjoja?
Olin jokusen vuoden töissä rekkaliikenteen parissa ajojärjestelijänä. Kun kaluston ja tarjolla olevien kuormien määrä ei kohdannut toisiaan, niin kyllä kilpailijoille ja/tai yhteistyökumppaneille soiteltiin ja tarjottiin tilanteesta riippuen joko kuljetuskalustoa tai kuljetettavia kuormia.Eipä muillakaan aloilla ongelmien ilmetessä ensimmäiseksi mennä pyytämään kilpailijoita apuun...
Olin jokusen vuoden töissä rekkaliikenteen parissa ajojärjestelijänä. Kun kaluston ja tarjolla olevien kuormien määrä ei kohdannut toisiaan, niin kyllä kilpailijoille ja/tai yhteistyökumppaneille soiteltiin ja tarjottiin tilanteesta riippuen joko kuljetuskalustoa tai kuljetettavia kuormia.
Tuossa edellä mainitsemassani tilanteessa molemmat voittavat: sekä palveluntarjoaja että asiakas. Joskus oli sellaisia tilanteita, että sekä omalla työnantajalla että kilpailijallamme/yhteistyökumppanillamme oli huomattavasti rekka-autollista vähemmän tavaraa paikkaan X. Usein yhdistimme kuormamme ja laitoimme vain yhden kuljetusyksikön matkalle kohti X:ää. Näin kummankaan ei tarvinnut ottaa p**snettoa vähäisen tavaramäärän kuljettamisesta. Ehkä tarkoititkin juuri tätä, kun kirjoitit "rahdin laittamisesta naapurin vajaaseen konttiin"?Hyväntekeväisyys kilpailijaa kohtaan ei kuitenkaan liike-elämään kuulu. Tilapäinen apu on eri asia, jotta sitä myös saa kun itse tarvitsee.