- Liittynyt
- 5 Marraskuu 2007
- Viestit
- 270
En löytänyt aiempaa Eurostar-ketjua, pahoittelut jos sellainen jossain kuitenkin on.
Tänään oli Suomenkin uutisissa juttua ankarasta myöhästelystä joka aiheutui ylimääräisestä rajatarkastuksesta:
http://yle.fi/uutiset/3-9639073
Mielenkiintoisempia uutisia on sen sijaan reittiverkoston laajentaminen Amsterdamiin:
http://www.cntraveler.com/story/eurostar-to-launch-high-speed-train-from-london-to-amsterdam
ja uusien Siemensin junien käyttöönotto myös Bryssselin linjalla:
http://www.railtechnologymagazine.c...uces-new-e320-trains-on-london-brussels-route
Näissä tuo numerosarja viittaa maksiminopeuteen.
Amsterdamiinkin tullaan ajamaan uusilla junilla. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, vanhemmat e300-junat eivät voi operoida Alankomaissa eikä Saksassa teknisistä syistä, mutta nämä uudemmat mahdollistavat reittiverkoston laajentamisen. Puhetta onkin ollut suorista yhteyksistä Lontoosta Saksan Frankfurttiin. Saksan DB on myös harkinnut omaa, kilpailevaa, kanaalireittiä:
http://www.railjournal.com/index.php/europe/db-still-interested-in-london-frankfurt-services.html
Artikkelista selviää mm. että DB omaa jo vuodesta 2013 tarvittavat luvat operoida kanaalitunnelissa. Lisäksi uusin ICE-kalusto on hyvin samanlaista kuin nämä uudet Eurostar-junat.
Tänään oli Suomenkin uutisissa juttua ankarasta myöhästelystä joka aiheutui ylimääräisestä rajatarkastuksesta:
http://yle.fi/uutiset/3-9639073
Mielenkiintoisempia uutisia on sen sijaan reittiverkoston laajentaminen Amsterdamiin:
http://www.cntraveler.com/story/eurostar-to-launch-high-speed-train-from-london-to-amsterdam
ja uusien Siemensin junien käyttöönotto myös Bryssselin linjalla:
http://www.railtechnologymagazine.c...uces-new-e320-trains-on-london-brussels-route
Näissä tuo numerosarja viittaa maksiminopeuteen.
Amsterdamiinkin tullaan ajamaan uusilla junilla. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, vanhemmat e300-junat eivät voi operoida Alankomaissa eikä Saksassa teknisistä syistä, mutta nämä uudemmat mahdollistavat reittiverkoston laajentamisen. Puhetta onkin ollut suorista yhteyksistä Lontoosta Saksan Frankfurttiin. Saksan DB on myös harkinnut omaa, kilpailevaa, kanaalireittiä:
http://www.railjournal.com/index.php/europe/db-still-interested-in-london-frankfurt-services.html
Artikkelista selviää mm. että DB omaa jo vuodesta 2013 tarvittavat luvat operoida kanaalitunnelissa. Lisäksi uusin ICE-kalusto on hyvin samanlaista kuin nämä uudet Eurostar-junat.