Ex-HKL:t, STA:t ym. Virossa

Eppu sanoi:
#1029 = HKL #8509
Onko tämä tosiaan 8509? Ettei siis 8504? 8509:hän jäi pois ajosta vasta vappuna 2002 (ajoin sillä itse 05N:ää vappuyönä... ;) ), mutta 8504:n olen luullut olleen Tallinnassa jo vuosia.
 
TEP70 sanoi:
Onko tämä tosiaan 8509? Ettei siis 8504? 8509:hän jäi pois ajosta vasta vappuna 2002 (ajoin sillä itse 05N:ää vappuyönä... ;) ), mutta 8504:n olen luullut olleen Tallinnassa jo vuosia.
Asian tarkistettuani voin todeta olevasi oikeassa. Taisi tuo viimeinen '9' sekoittaa hieman. Listaa tehdessä kun pyöritin niin hirveitä määriä numeroita, ettei meinannut perässä pysyä.
 
TAK #1014 eli entinen HKL #8500 on nyt purettu:
kuvalinkki
Rauha entisen työkaluni muistoksi (lakki! päästä!); olit hyvä työkaveri ja toimit aina loistavasti. Mitä nyt hieman savutit joskus. Mutta mitäs siitä, pitäähan kunnon linja-auton hieman savuttaakin ;).

Ainoa muuten HKL:n nivelistä, jossa ei ollut ABS-jarruja ja meinasi aiheuttaa pienen yllätyksen kun lokakuisena aamuna vuonna 1993 jarruttelin Junatien sillalla olevalle pysäkille (linjalla h59) ja olikin muodostunut yllättäen mustaa jäätä. Onneksi ei tullut ketään vastaan juuri silloin. Hetken aikaa perävaunu vei koko bussia ja kuljettajaa, mutta onneksi sain yhdistelman oikenemaan ja pysäytettyä pysäkille. Muuten yhteistyömme sujui hienosti ja olen vielakin hieman katkera sille kuljettajalle, joka tuli tuuraamaan minua vuorooni talvilomani ajaksi. Hän vaihtoi tuon 8500:sen pois ensitöikseen, kun "se oli niin vanha ja romu". Lomani jälkeen jatkoin hommia sitten ex-HKL 8603:sella (Volvo B10M-nivel/Wiima K202)
 
Viimeksi muokattu:
Yllättäen viimeisenä HKL:n testinivelistä hengissä on Sisu-nivel! Ellei se Scania sitten ole vielä jossain Kronstadtin tietämillä pyörimässä...
Yllättävää ei liene myöskään, että tämä romutettu yksilö keräsi hyvin todennäköisesti eniten ajokilometrejä näistä autoista ;)
 
TKL 588 palvelee Rakveressä.
 

Liitetiedostot

  • DSC_1301.jpg
    DSC_1301.jpg
    53.2 KB · Lukukerrat: 169
Takaisin
Ylös