Kyllä, tämä kehitys alkoi näyttää entistä todennäköisemmältä varsinkin em. selvityksen tultua julki. Jos sen tavoitteena oli tosiaan liikenteen saaminen lakkautetuksi, selvityksen esilletulo ja tarkoitushakuisuus toimivat voimallisesti sitä vastaan.
Liikenteen jatkumisesta kertovat radan nettisivut, joita ylläpitää liikennöijä (Veolia Transport Bane AS):
http://www.graakallbanen.no/
Konsulttiselvityksen epäuskottavuudesta uutisoidaan mm. täällä:
http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1197077.ece
Jossain mielessä koko kriisi on ollut mainitun Adressa-lehden aikaansaannosta. Mainitun lehden uutisointi on ollut voimakkaan raitiotiekielteisesti värittynyttä, ja tämä asenteellisuus on - paitsi kenties yllyttänyt lakkautusmielisiä poliitikkoja - myös ja ennen kaikkea tuonut asiaa niin vahvasti julkisuuteen että lakkautuksen valmistelu hiljaa, salaa ja huomaamatta kävi mahdottomaksi.
On myös muistettava, että edelleen noin kolmasosa Trondheimin valtuustosta on lakkautuksen kannalla. Lähitulevaisuudessa lakkautusta ei tule, mutta kiista pysynee silti politiikan asialistalla vielä pitkään muodossa tai toisessa.
Liikenteen jatkumisesta kertovat radan nettisivut, joita ylläpitää liikennöijä (Veolia Transport Bane AS):
http://www.graakallbanen.no/
Konsulttiselvityksen epäuskottavuudesta uutisoidaan mm. täällä:
http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1197077.ece
Jossain mielessä koko kriisi on ollut mainitun Adressa-lehden aikaansaannosta. Mainitun lehden uutisointi on ollut voimakkaan raitiotiekielteisesti värittynyttä, ja tämä asenteellisuus on - paitsi kenties yllyttänyt lakkautusmielisiä poliitikkoja - myös ja ennen kaikkea tuonut asiaa niin vahvasti julkisuuteen että lakkautuksen valmistelu hiljaa, salaa ja huomaamatta kävi mahdottomaksi.
On myös muistettava, että edelleen noin kolmasosa Trondheimin valtuustosta on lakkautuksen kannalla. Lähitulevaisuudessa lakkautusta ei tule, mutta kiista pysynee silti politiikan asialistalla vielä pitkään muodossa tai toisessa.