Kuljetusliike Ismo Rajamäki
http://www.rajamaki.info/fi/ajankohtaista/246-linja-autoliikenne-lopetetaan-12-9-2014.html
Paljon kohua herättänyt Rajamäen liikenne voitti vuonna 2013 kilpailutuksissa paljon vakiovuoroja ajettavakseen. Muun muassa perinteiset vakiovuorot Lahti-Luopioinen-Tampere (M-P 10:55-15:15) ja Hyvinkää-Aitoo (M-P 15:35-18:10). Ensinmainittua ajoi pitkään Pekolan liikenne ja jälkimmäistä Ventoniemi pitkänä vakiovuorona 485 Helsinki-Aitoo.
Syyskuussa 12.9. yhtiö ilmoitti, että kaikki yhtiön linja-autoliikenne lopetetaan. Kilpailutussopimuksen mukaan sopimukset olivat esimerkiksi em. vuorojen osalta voimassa kesään 2016 asti. Rajamäen liikenteen mukaan ELY-keskukset eivät jatka linjoja, vaan ne loppuvat nyt saman tien, kun yhtiö joutuu lopettamaan linja-autoliikenteensä.
Mikä tausta tässä kaikessa oikein on? Olisiko näin päässyt käymään, jos kilpailutuksen olisi voittanut jokin toinen, ehkä hivenen luotettavampi, firma?!? Veikkaisin, että muissa tapauksissa vuorot olisi ajettu tunnollisesti kilpailutussopimuksen loppuun asti, eivätkä linjat olisi päässeet loppumaan aivan yllättäen. "Paronien" aikakaudella tällaisia yllättäviä käänteitä tuskin tapahtui. Luopioisiin ei pääse näiden muutosten jälkeen julkisilla enää muualta kuin Tampereen suunnalta – no, muutaman vuoden päästä sinne ei pääse varmaan enää mitenkään julkisilla.
http://www.rajamaki.info/fi/ajankohtaista/246-linja-autoliikenne-lopetetaan-12-9-2014.html
Paljon kohua herättänyt Rajamäen liikenne voitti vuonna 2013 kilpailutuksissa paljon vakiovuoroja ajettavakseen. Muun muassa perinteiset vakiovuorot Lahti-Luopioinen-Tampere (M-P 10:55-15:15) ja Hyvinkää-Aitoo (M-P 15:35-18:10). Ensinmainittua ajoi pitkään Pekolan liikenne ja jälkimmäistä Ventoniemi pitkänä vakiovuorona 485 Helsinki-Aitoo.
Syyskuussa 12.9. yhtiö ilmoitti, että kaikki yhtiön linja-autoliikenne lopetetaan. Kilpailutussopimuksen mukaan sopimukset olivat esimerkiksi em. vuorojen osalta voimassa kesään 2016 asti. Rajamäen liikenteen mukaan ELY-keskukset eivät jatka linjoja, vaan ne loppuvat nyt saman tien, kun yhtiö joutuu lopettamaan linja-autoliikenteensä.
Mikä tausta tässä kaikessa oikein on? Olisiko näin päässyt käymään, jos kilpailutuksen olisi voittanut jokin toinen, ehkä hivenen luotettavampi, firma?!? Veikkaisin, että muissa tapauksissa vuorot olisi ajettu tunnollisesti kilpailutussopimuksen loppuun asti, eivätkä linjat olisi päässeet loppumaan aivan yllättäen. "Paronien" aikakaudella tällaisia yllättäviä käänteitä tuskin tapahtui. Luopioisiin ei pääse näiden muutosten jälkeen julkisilla enää muualta kuin Tampereen suunnalta – no, muutaman vuoden päästä sinne ei pääse varmaan enää mitenkään julkisilla.
Viimeksi muokannut moderaattori: