Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 6,014
Hämeenlinnan Yhdyskuntalautakunnan joukkoliikennejaoston 16.5.2017 päivätyssä päätöksentekoasiakirjassa alihankinnasta kirjoitetaan "Inter Kuljetus Oy on tehnyt esityksen alihankkijan käyttämisestä kaupunkiliikenteen liikennöintisopimuksessa Yhla 3908/2016. Alihankkijaksi esitetään Lehdon Liikenne Oy:tä 4.6.2017 alkaen. Sopimuksessa on useita linjoja, mutta pääasiallinen alihankinta kohdistuu linjalle 4 Tarvasmäki – Kettumäki yhden auton liikenteeseen. Joukkoliikennejaosto päättää hyväksyä 4.6.2017 alkaen Lehdon Liikenne Oy:n alihankkijaksi Inter Kuljetus Oy:n käyttöoikeussopimukseen Yhla 3908/2016".Lehdon Liikenteen osuus on ilmeisesti rajattu jossain sopimuksessa siihen yhteen autokiertoon.
Kesästä 2017 alkaen linjan 4 toinen auto onkin ollut arkisin ma - pe Lehdon Liikenteen auto, pääasiassa tuo moneen kertaan mainittu Scala IJE-801. Vara-autoina on nähty "Annikkia" ja "Viliä", joita käytetään nykyään Riihimäelläkin varakalustona. Joskus Hämeenlinnan nelosella on nähty vara-autona jopa Riihimäen kalustoa. Joskus, ihan yksittäisinä kertoina, olen nähnyt nelosen alihankintasarjan ohella Lehdon toisenkin auton jollain muulla Hml-kaupunkilinjalla, mahdollisesti linjalla 2. Sitä en tiedä, onko siinä ollut kysymys kalustolainasta vaan ihan hetkellisestä lisäalihankinnasta, tuo sopimushan ei viimeksi mainittuakaan estä. Nelosen liikenteen laajentaminen 11.8.2020 alkaen on ihan suunnitellusti perustunut siihen, että linja 12 lakkautettiin kesken sopimuskauden ja sen suorite siirrettiin linjan 4 lisäliikenteeseen. 12:ta tosiaankin liikennöi Inter Kuljetus, jonka nimissä nelonenkin on ollut ja on edelleen. Nelosen ja 12:n muutoksen yhteydessä linjan 17 aikatauluja ja ajoreittiä päivitettiin, jotta Kettumäen ja Ojoisten alueelle saatiin suht tasainen 20 minuutin liikenne ruuhkiin. Vastaavalla tavoin linjan 11 reittiä ja kulkuaikoja rukattiin Käikälän suunnalla.