Havainnot Nysse-liikenteestä, syksy 2023

20.11.

TKL #127/26

Viime aikoina käytännössä päivittäin pohjolan liikenteellä on ollut noita tkl:n pätkävolvoja käytössä, mikäköhän tähän on syynä?
 
20.11.

TKL #127/26

Viime aikoina käytännössä päivittäin pohjolan liikenteellä on ollut noita tkl:n pätkävolvoja käytössä, mikäköhän tähän on syynä?

Kalustopulaa, eli on vuokrattu TKL:ltä autoja. Ei mitään sen dramaattisempaa.
 
Ei varsinaisesti havainto vaan ihan paikallislehden uutinen aamulta 22.11. https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art-2000010007803.html
Sopisi ajallisesti hyvin linjan 86 ensimmäiseen vuoroon. Itse olinkin jo keskustassa silloin, niin en nähny mikä auto on tuolla aamuvuorolla kulkenut.

Ja mainittakoon että TKL #85 näyttää ajavan tänäänkin linjaa 8. Kiva nähdä tätäkin autoa ajossa
 
Ei varsinaisesti havainto vaan ihan paikallislehden uutinen aamulta 22.11. https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art-2000010007803.html
Sopisi ajallisesti hyvin linjan 86 ensimmäiseen vuoroon. Itse olinkin jo keskustassa silloin, niin en nähny mikä auto on tuolla aamuvuorolla kulkenut.

Ja mainittakoon että TKL #85 näyttää ajavan tänäänkin linjaa 8. Kiva nähdä tätäkin autoa ajossa

Tein itselleni huviksi ja hyödyksi skriptin tallentamaan avointa dataa aina kerran minuutissa. 22.11. aamulla linjalla 86 aloitti ajoneuvo, joka näkyy avoimessa datassa vain kortinlukijan numerolla 130277. Loppupäivän linjalla oli Tkl #88. Vika ei ollut iso kun 130277 oli ajossa taas 24.11.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä ei ole mitään uutta, 10:llä on dieselillä ajettava telikierto arkisin.
Miksi 10:lle vaadittu pelkkiä telejä, vaikka sillä on enemmän matkustajia lähtöä kohden kuin joillakin telilinjoilla (esim. 18)? On toki mahdollista, että itselleni on osunut tavallista ruuhkaisempia lähtöjä, mutta yleensä ruuhka-aikaan ei ole riittänyt istumapaikkoja kaikille ja kerran oli tuulilasikuormakin.
 
Miksi 10:lle vaadittu pelkkiä telejä, vaikka sillä on enemmän matkustajia lähtöä kohden kuin joillakin telilinjoilla (esim. 18)? On toki mahdollista, että itselleni on osunut tavallista ruuhkaisempia lähtöjä, mutta yleensä ruuhka-aikaan ei ole riittänyt istumapaikkoja kaikille ja kerran oli tuulilasikuormakin.
En tiedä, mutta lyhyiden bussien käyttöä kympillä saattaa perustella Tahmelan kapeat kadut. Tokihan siellä apupyöräbussillakin pääsee kieputtaan, mutta hieman helpompaa lienee lyhyemmällä ajoneuvolla. Linjalla 18 sen sijaan mikään seikka ei perustele telibussien käyttöä. Lievä floppi muutenkin nuo ykkösratikan liityntälinjat, mutta se oli alusta asti arvattavissa.
 
Linjalla 18 tulee ajoittain koululuokkia kyytiin Linnainmaan sekä Leinolan koulusta niin nopeasti menevät täyteen. Mutta vaihtaisin talveksi Diesel-VDL:t Yutong-telien tilalle, aivan toivotonta katseltavaa Piettasenkadun mäen kohdalla kun Yutongit liikkuvat kävelyvauhtia niissä korkean painopisteen vuoksi (painavat akut auton katossa). Joskus jättävät Piettasenkadun välistä ja ajavat läpi Mäentakusenkadun.
 
Takaisin
Ylös