Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
20.11.
TKL #127/26
Viime aikoina käytännössä päivittäin pohjolan liikenteellä on ollut noita tkl:n pätkävolvoja käytössä, mikäköhän tähän on syynä?
Ei varsinaisesti havainto vaan ihan paikallislehden uutinen aamulta 22.11. https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art-2000010007803.html
Sopisi ajallisesti hyvin linjan 86 ensimmäiseen vuoroon. Itse olinkin jo keskustassa silloin, niin en nähny mikä auto on tuolla aamuvuorolla kulkenut.
Ja mainittakoon että TKL #85 näyttää ajavan tänäänkin linjaa 8. Kiva nähdä tätäkin autoa ajossa
PL #240/10
Miksi 10:lle vaadittu pelkkiä telejä, vaikka sillä on enemmän matkustajia lähtöä kohden kuin joillakin telilinjoilla (esim. 18)? On toki mahdollista, että itselleni on osunut tavallista ruuhkaisempia lähtöjä, mutta yleensä ruuhka-aikaan ei ole riittänyt istumapaikkoja kaikille ja kerran oli tuulilasikuormakin.Tässä ei ole mitään uutta, 10:llä on dieselillä ajettava telikierto arkisin.
En tiedä, mutta lyhyiden bussien käyttöä kympillä saattaa perustella Tahmelan kapeat kadut. Tokihan siellä apupyöräbussillakin pääsee kieputtaan, mutta hieman helpompaa lienee lyhyemmällä ajoneuvolla. Linjalla 18 sen sijaan mikään seikka ei perustele telibussien käyttöä. Lievä floppi muutenkin nuo ykkösratikan liityntälinjat, mutta se oli alusta asti arvattavissa.Miksi 10:lle vaadittu pelkkiä telejä, vaikka sillä on enemmän matkustajia lähtöä kohden kuin joillakin telilinjoilla (esim. 18)? On toki mahdollista, että itselleni on osunut tavallista ruuhkaisempia lähtöjä, mutta yleensä ruuhka-aikaan ei ole riittänyt istumapaikkoja kaikille ja kerran oli tuulilasikuormakin.