Havainnot Nysse-liikenteestä, talvi ja kevät 2021

Mutta valituksen jälkeen ihan oikeaa asiaakin. En ole nähnyt LL #130 autoa liikenteessä kuukausiin, en muista olenko nähnyt ollenkaan tämän vuoden puolella. Tarkistin Traficomin sivuilta ja katsastuksessa ei ole auto käynyt, joten se on ilmeisesti poistettu käytöstä (vaikkei mitään luovutusilmoitusta vielä olekaan). Onkohan poisto johtunut ihan vaan iästä vai onko jotain muuta sattunut. Kaikki muut tuohon sarjaan kuuluvat ovat kuitenkin käsittääkseni vielä liikenteessä.
Glm-110 kilpinen 8500 volvo on vanha #130, uusi samalla numerolla on 8900 mallia. Vanhasta taisi kone keittää pahasti eikä korjata.
 
Glm-110 kilpinen 8500 volvo on vanha #130, uusi samalla numerolla on 8900 mallia. Vanhasta taisi kone keittää pahasti eikä korjata.
Tuosta uudesta en ole kuullutkaan. Liekö sekin entinen Transdev eli joku LLR-kilpinen?
 
Tuosta uudesta en ole kuullutkaan. Liekö sekin entinen Transdev eli joku LLR-kilpinen?

Yhtiön kalustokirjanpitoon tämä uusi on lisätty vasta 3.4. On niin tuore ettei rekisterikilvestä ole tietoa, mutta on syytä uskoa, että se on joku LLR-kilpinen. Joku sellainen ainakin oli pitkään volvon pihassa odottamassa ottajaa. :p
 
Yhtiön kalustokirjanpitoon tämä uusi on lisätty vasta 3.4. On niin tuore ettei rekisterikilvestä ole tietoa, mutta on syytä uskoa, että se on joku LLR-kilpinen. Joku sellainen ainakin oli pitkään volvon pihassa odottamassa ottajaa. :p
Ei ole LLR. Eikä B7R. Uudempaa mallia ovat.
 
16.4. Tarttila mt-liittymä

3 kpl Volvo 8900 6x2 tuliterinä koekilvin kohti Tretta klo 12.14. Ohitin ne tuolloin vt3:lla. Nysse-tilaajavärit.
 
Kun monikossa mainitset, herää kysymys onko näitä useampia? Jos B8RLE niin kenties sitten jotain vanhoja Unibussin autoja tmv.?
Tänään bongasin varikolla jotain jännää kun etsin minulle varattua bussia ns kissojen ja koirien kanssa. Ei ulkomailta vaan Lehtimäen Liikenteeltä ILL-582 sekä toisessa pilttuussa toinen samanlainen.
nysse.jpg
 
Tänään bongasin varikolla jotain jännää kun etsin minulle varattua bussia ns kissojen ja koirien kanssa. Ei ulkomailta vaan Lehtimäen Liikenteeltä ILL-582 sekä toisessa pilttuussa toinen samanlainen.
Näytä liitetiedosto 3131
Sinänsä kiinnostavaa että onko Lehtimäki myynyt koko sarjan vai vaan 2 yksilöä. Kun tiettävästi kaikki 4kpl ovat olleet pitempään myynnissä vaikka LSL-liikenteessäkin niitä on tähän saakka välillä näkynytkin. Nyt kun Lehtimäkeen tuli sarja uusia Volvoja, lienee kuitenkin nämä telit muutenkin jääneet siellä työttömäksi.
 
Nyt on päässyt linjalle LL #77, eli toinen noista yllämainituista. Linjalla 26 palvelee asiakkaita...
 
26.4.

Pirtil #53 pöllytti Pyynikintorin surkealla hoidolla olevaa terminaalia linjalla 21 noin klo 16:45. Nykyisinhän linjan reitti kulkee ikävän kaukana Pyynikintorista kulkien Särkänniemen kautta Paasikivenkatua.
 
Eilen 10.5. näytti linjalla 29 kulkevan Länsilinjat #191

Viikkoa aiemmin, 3.5. samainen auto oli vielä numerolla #52 ajamassa linjaa 2.
 
LL #190 / 85 (ex. TKL #51)

81:n 16:45 lähtö Keskustorilta ajoi Puutarhakatua kilvissä teksti "TamArk50". Kyytiin ei tietenkään ollut yksikään matkustaja eksynyt, kuinkahan kauan on kuljettajalla kestänyt tajuta, että jotain on pielessä?😂
 
LL #190 / 85 (ex. TKL #51)
Vaan ei ole varmaa tietoa ovatko nämä mainitut kaksi autoa nyt pysyväisemmin länskärillä vaiko vaan lainassa kalustosiirtojen takia. Nuo kaksi on käyneet läpi jonkinmoista remonttia ja mm. lattiat ja penkkien verhoilut on uusittu. Kun kesäkausi alkaa, mitä ilmeisimmin TKL:ltä poistuu kaikki lyhyet 8500:t, tai niin olen kuullut. Veikkasin että nuo #51 ja 52 jäisi vielä taloon noiden tehtyjen remonttien takia, ja myös sen että ne ovat vuotta uudempia kuin muut saman mallin edustajat. Liekö sitten ettei niillekään ole töitä TKL:llä kesästä eteenpäin...? Ainakin syksyn tullen taitaa tämä oma tuotanto yhä vankemmin olla apupyöräbusseilla tilattu.
 
Vaan ei ole varmaa tietoa ovatko nämä mainitut kaksi autoa nyt pysyväisemmin länskärillä vaiko vaan lainassa kalustosiirtojen takia. Nuo kaksi on käyneet läpi jonkinmoista remonttia ja mm. lattiat ja penkkien verhoilut on uusittu. Kun kesäkausi alkaa, mitä ilmeisimmin TKL:ltä poistuu kaikki lyhyet 8500:t, tai niin olen kuullut. Veikkasin että nuo #51 ja 52 jäisi vielä taloon noiden tehtyjen remonttien takia, ja myös sen että ne ovat vuotta uudempia kuin muut saman mallin edustajat. Liekö sitten ettei niillekään ole töitä TKL:llä kesästä eteenpäin...? Ainakin syksyn tullen taitaa tämä oma tuotanto yhä vankemmin olla apupyöräbusseilla tilattu.
Oma käsitykseni on, että autot ovat vuokralla. Mitä tuleekin sitten varakalustoon, onkin mielenkiintoista. Muutaman viime vuoden aikana on saatettu nähdä kertoja, että eräänkin linjan 2 sähkökalusto on vaihdettu päivän aikana kertaalleen ja usein hyvin lyhyen aikajanan aikana. Kun tilanne on päällä, niin toimintakykyisiä autoja vaan tarvii saada reitille, oli sitten ruuhka tai hiljaisempi aika.

Ja vaikka tilattu liikenne olisikin keskittyny ensisijaisesti sinne 14,8 metrisiin autoihin, niin jos varalla on vain sellaisia, se harvemmin on se optimaalisin ratkaisu. Polttoainekulujen lisäksi jotkut reitit kuitenkin ovat varmasti mielekkäämpiä suorittaa 2-akselisilla autoilla, jos väkeä ei ole kovin suuria kuormia ja reitin profiili ei muutenkaan suosi pidemmän akselivälin autoja. Ainakin enemmän se vaatii huolellisuutta, ettei kolhi turhaan autoa.

Eli mielenkiintoista nähdä paljonko autoja jää lopulta käyttöön. Oma lukunsa on tietysti talven ensiliukkaat, jota ennen ei oikeastaan kannata poistaa liikaa kalustoa.
 
24.5.

TKL #7/2 ja #29/8

Näiden työt eivät sittenkään loppuneet, vaikka Nysse supisti liikennettä huhtikuun alussa usean auton verran.
 
Takaisin
Ylös