Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2011

31.8.

TKL :

#7/13
#645/31
#109/Y35

Edellä mainittu #645 on kokenut kesän aikana oviremontin. Entiset ulospäin aukeavat keskiovet on korvattu sähkökäyttöisillä, suoraan sivullepäin aukeavilla "metro-ovilla". Mitä itse tuli muutama kierros tällä aamusella ajeltua, niin ovet tuntuivat todella varmatoimisilta ja nopeilta. Ovet ovat myös täysin lasiset, eli mitään muovisia keskipalkkeja ei tässä ole. Eihän tämä mikään uusi keksintö ole, mutta ihan kiva piristysruiske vanhemman polven Scalaan. :)

TKL 99 on entinen Turun citybus 4.
TKL #99 on täksi talveksi vakiosijoitettu linjalle 28. Samalle linjalle pitäisi käsittääkseni myös vakiosijoittua toisen Turun Citybus:n (TKL #7), mutta tänään 31.8. ainakin näkyi tosiaan ajelevan 13:lla, takakilvessä pelkkä teksti "TKL".
 
#645 uudet ovet ovat kyllä aika hieno piristys :)
Yllätyin jopa lisää, kun huomasin niiden olevan tosiaan kokolasiset.
 
TKL #99 on täksi talveksi vakiosijoitettu linjalle 28. Samalle linjalle pitäisi käsittääkseni myös vakiosijoittua toisen Turun Citybus:n (TKL #7), mutta tänään 31.8. ainakin näkyi tosiaan ajelevan 13:lla, takakilvessä pelkkä teksti "TKL".
Jaa. Minä kun kuulin aiemmin että #99:n oli määrä sijoittua 25:lle ja #7 28:lle. No, ehkä tuo nyt rempattu #228 tuli sitten vissiin tuohon osapäivään, mihin aiemmin #99:ä oli suunniteltu...(?)
 
Jaa. Minä kun kuulin aiemmin että #99:n oli määrä sijoittua 25:lle ja #7 28:lle. No, ehkä tuo nyt rempattu #228 tuli sitten vissiin tuohon osapäivään, mihin aiemmin #99:ä oli suunniteltu...(?)

Nuo kalustosijoitukset kyllä tuppaavat elämään varsinkin alkusyksystä suuntaan ja toiseen. Tuo 28:lle sijoitus tuli vain sisäisten tiedotteiden kautta ilmi, voi olla, että suunnitelmat ovat sielläkin muuttuneet. #99 tuntuu ainakin tällä hetkellä olevan hieman "kiertopalkinnon" roolissa.
 
TKL:n luova kalustonumerointi näyttää taas jatkuvan. 286:n jälkeen tulee luonnollisesti 87 (vaikka ei puhuta Intelin prosessoreista ja asiaanliittyvistä vuosiluvuista), ja 99:n (bussin vuosimalli, muuten) jälkeen tulee totta kai edellisen bussin ikätoveri 7.

Mitä ihmettä?

Kalustopäällikkö Keinonen, valaisisitko meille vähän tätä logiikkaa?
 
TKL:n luova kalustonumerointi näyttää taas jatkuvan. 286:n jälkeen tulee luonnollisesti 87 (vaikka ei puhuta Intelin prosessoreista ja asiaanliittyvistä vuosiluvuista), ja 99:n (bussin vuosimalli, muuten) jälkeen tulee totta kai edellisen bussin ikätoveri 7.

Mitä ihmettä?

Kalustopäällikkö Keinonen, valaisisitko meille vähän tätä logiikkaa?

Vaikken kalustopäällikkö olekaan, niin eikös uudet Volvo 8900:t tule numeroille #1, #2, #3, #4, #5 ja #6?
Ja ilmeisen selvää on, että TKL:n kalusto mahtuu tulevaisuudessa alle sadan.
 
Vaikken kalustopäällikkö olekaan, niin eikös uudet Volvo 8900:t tule numeroille #1, #2, #3, #4, #5 ja #6?
Ja ilmeisen selvää on, että TKL:n kalusto mahtuu tulevaisuudessa alle sadan.

Onko niitä vai jo tilattu?
Ja mahtuukos ne Rautatietunnelista, kun se korkeus kerta on 3,3m ?
 
Kyllä ne on tilattu jo hyvän aikaa sitten, lienevät liikenteessä viimeistään marraskuun aikana. Rautatietunnelin (merkitty) korkeus on 3,5m, joten ei senkään suhteen taida ongelmia tulla. ;)
 
Kyllä ne on tilattu jo hyvän aikaa sitten, lienevät liikenteessä viimeistään marraskuun aikana. Rautatietunnelin (merkitty) korkeus on 3,5m, joten ei senkään suhteen taida ongelmia tulla. ;)

Ei ollut muistikuvaa korkeudesta tarkasti, vaikka juuri tänään siitä menin. Muistin vain, että se on 3 ja risat :D
Olishan sen surullista, jos uudet autot ottais tunnelissa katolta "romut" pois..
 
Vaikken kalustopäällikkö olekaan, niin eikös uudet Volvo 8900:t tule numeroille #1, #2, #3, #4, #5 ja #6?
Ja ilmeisen selvää on, että TKL:n kalusto mahtuu tulevaisuudessa alle sadan.
Kyllä varmaan näin, mutta itse olisin käyttänyt vielä numeron #100. Toivottavasti ei mennä sellaiseen numerointiin, jossa uusi bussi numeroidaan pienimmäksi mahdolliseksi, tällöin ollaan jo sekavassa numeroinnissa.

1948 vuodesta asti ollut selkeä, juokseva numerointi (telejä ja niveliä lukuunottamatta) oli hyvä, miksi siitä piti luopua?
 
Takaisin
Ylös