Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - huhtikuu 2013

22.4. TKL #268 lähti puoli 12:n aikoihin Lentävänniemen päätteeltä hinurin perässä.
 
23.4.

TKL #7/29
TKL #263/16
TKL #285/36
TKL #648/26
TKL #649/31
TKL #657/25
TKL #661/25
 
PS Pirkkahallissa on messut, joten isommankin kaluston käyttö seiskalla on jopa suotavaa. Kaikki kun eivät ymmärrä käyttää sinne järjestettyjä ilmaiskyytejä.
Osa kuljettajista valittaa, mikäli heille annetaan 3-akselinen auto linjalle 7. Kuulemma "ei mahdu ajamaan", viitaten käsittääkseni Sepänkadulle kääntymiseen saavuttaessa suunnasta Siivikkala :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Osa kuljettajista valittaa, mikäli heille annetaan 3-akselinen auto linjalle 7. Kuulemma "ei mahdu ajamaan", viitaten käsittääkseni Sepänkadulle kääntymiseen saavuttaessa suunnasta Siivikkala :)
Siinä kieltämättä on aika tiukka kurvi, mutta toisaalta – eikös se Sepänkadulta tulevien pysäytysviivakin ole suhteellisen sisäänvedetty?
 
Hyvin siitä on kiinteätelisellä TKL #218:llakin (yksi kankeimmista autoista talossa) käännytty, joten ei pitäisi olla ongelma autoilla, joissa on 2 kääntyvää pyöräparia, kun vain lainaa naapurikaistalta tilaa. ;) Pysäytysviivan syvintä olemusta ei vain kaikki tunnu ymmärtävän, kiinni suojatiessä olevat autot tekee homman vaikeaksi...
 
24.4.

TKL 7/26

TKL 11 ja TKL 99 ajoivat linjalla 21 peräkkäin pois Turtolan päätteeltä noin kello 19.20
 
Osa kuljettajista valittaa, mikäli heille annetaan 3-akselinen auto linjalle 7. Kuulemma "ei mahdu ajamaan", viitaten käsittääkseni Sepänkadulle kääntymiseen saavuttaessa suunnasta Siivikkala :)
No jos ei Paasikiventieltä pysty Sepänkadulle kääntymään apupyöräautolla, jossa akseliväli on lyhyempi, kuin 2-akselisissa, niin olisi asiaa autokouluun. Mitenkähän nämä hemmot saavat auton ympäri Siivikkalan päättärillä ?
 
No jos ei Paasikiventieltä pysty Sepänkadulle kääntymään apupyöräautolla, jossa akseliväli on lyhyempi, kuin 2-akselisissa, niin olisi asiaa autokouluun. Mitenkähän nämä hemmot saavat auton ympäri Siivikkalan päättärillä ?
No varmaan tietysti mahtuukin - mutta olettaen, että kyseistä risteystä käyttävistä henkilöautoilijoista ne valoihin onnekkaasti eturiviin päässeet malttaisivat kiltisti pysyä sen valkoisen viivan takana. Valitettavan harva näin kuitenkaan tekee, ja linja-autolla käännyttäessä sitten näkyy näitä hämmentäviä katseita ratin takana, kun ei ymmärretä mikä on vialla kun ei iso auto meinaa mahtua kääntymään.
 
No jos ei Paasikiventieltä pysty Sepänkadulle kääntymään apupyöräautolla, jossa akseliväli on lyhyempi, kuin 2-akselisissa, niin olisi asiaa autokouluun. Mitenkähän nämä hemmot saavat auton ympäri Siivikkalan päättärillä ?
Näemmä toisinaan onnistutaan olemaan jostain asiasta yksimielisiäkin :D
 
TKL #425/12 tuli aamulla ennen yhdeksää myöhässä kaupungista Hallilan päätteelle päin Klo 8.40 olisi ollut lähtöaika eikä havaintojeni mukaan edes lähtenyt välittömästi sieltä takaisin vaan vasta juuri ennen 8.55-autoa. Mistä sitten johtui.
 
Takaisin
Ylös