Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesä 2010

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Miksi ihmeessä ne nyt noin meni tekemään... kaunis keltavalkoinen kaveri pilattu tuollaisella mainoksella. No okei, money talks ja sellaista, mutta silti!
 
Miksi ihmeessä ne nyt noin meni tekemään... kaunis keltavalkoinen kaveri pilattu tuollaisella mainoksella. No okei, money talks ja sellaista, mutta silti!

Näköjään on näin käynyt :icon_frown: ja kaamealta näyttää. Voihan se raha puhua, mutta minä kyllä mielelläni kuulisin JLT:n puhuvan tai jyrähtävän vastalauseen tähän. Käsittääkseni tilaajavärityksen peittämiseen tuli poikkeuslupa vai osalle 1-linjan autoja.

Sarjassa kaameita teippauksia, löytyy myös Andersson 3 - IKEA mainos. Varsinkin peräpään kulmat on kun ilmastointiteipillä kursittu. Auto pyörinyt aika tiuhaan 20:llä. Sivulinjakilven numero on muuten "pudonnut" niin ettei 2 alaviivaa näy. Auto on toki Anderssonin värissä (keula), mutta se ei ollutkaan pointti tässä.

1-linja on näemmä siirretty myös Tori-Satama suuntaan kulkemaan Eerikinkatua pois Linnankadulta. Tässä yksi esimerkki siitä ettei kohta linjakartalla tai reittikuvauksella aikataulukirjassa ole kohta mitään virkaa.
 
Ei se kamalan näköinen GD ole 28 linjalla, vaan 10:llä. Siihen ei kaupunki puutu.

Toki huomasin kuvassakin olevan linjalla 10, mutta käsittääkseni nämä GD:t hankittiin juuri "JLT-ajoon" 28:lle. Mietityttää vain miten niitä nyt riittää yhtäkkiä 10:lle. Lisäksi kun linjaa ajettu jopa pätkäbussilla, mitä järkeä on teliautoa käyttää linjalla. Lähinnä tulee mielee suunnitelma ujuttaa aikanaan "vahingossa" auto 28:lle, kun on muut huollossa ym. Seuraava askel on sitten "että kun tämä yksikin sai olla linjalla hetken.. niin eikös me voida muuttaa pysyvämmäksi tätä". Tuntien kuviot tämä on jopa varsin todennäköinen visio.
 
Ei se kamalan näköinen GD ole 28 linjalla, vaan 10:llä. Siihen ei kaupunki puutu.

Kaupungin (Joukkoliikennetoimiston) ja JCDecaux Finland Oy:n välisen sopimuksen mukaan kaupunki sallii JCDecauxin mainostaa busseissa (myös kokonaan mainosteipattuja). Tämän johdosta JCDecaux pystyttää pysäkeillä pysäkkikatoksia. Asiaa on käsitelty mm. viimesimmässä joukkoliikennelautakunnan kokouksessa http://www05.turku.fi/ah/jlk/2010/0617008l/welcome.htm
 
Kaupungin (Joukkoliikennetoimiston) ja JCDecaux Finland Oy:n välisen sopimuksen mukaan kaupunki sallii JCDecauxin mainostaa busseissa (myös kokonaan mainosteipattuja). Asiaa on käsitelty mm. viimesimmässä joukkoliikennelautakunnan kokouksessa http://www05.turku.fi/ah/jlk/2010/0617008l/welcome.htm

Luin tuon linkin, seuraava kohta on kuitenkin huomionarvoinen http://www05.turku.fi/ah/jlk/2010/0617008l/2335410.htm , lainaan tuosta "Nyt jo usea bussi on maalattu uudella raikkaan keltaisella tilaajavärillä. Muu mainosteippaus on kuitenkin hyvin poikkeava tilaajavärityksestä. Tämä antaa epäsopivan ja häiritsevän kuvan bussivärityksen kokonaisuudesta" ja " ..bussien yhtenäisvärikäytännöstä voidaan poiketa kokoteipattujen bussien osalta, että joukkoliikennetoimistolla on oikeus myöntää poikkeus bussin yhtenäisväriin harkinnan mukaan tapauskohtaisesti.".

Summa summarum, taas lipsutaan tässä asiassa. Luulisi jo nämä sähköiset mainokset JCD:lle riittävä, mutta taas kasvaa ruokahalu syödessä ja kaupunkia viedään kun talutushihnassa miten halutaan. Loppukanettina voidaan sanoa SL-autolinjojen käytännöstä ainakin se, ettei autot ole liikkuvia teippitelineitä. Olkoonkin ettei SL:llä ole vielä tilajaavärityksessä olevia busseja.
 
T Mietityttää vain miten niitä nyt riittää yhtäkkiä 10:lle.
No, kesäaikataulujen aikaan kaikenlaisia hienoja autoja riittää myös monelle muulle linjalle, joilla taas talven tulleen saadaan tottua johonkin skeidaan (kuten esim. MGZ-620, Jalon vm -92 Säffle).
Nautitaan nyt hetki edes!
 
Bussi numero 15 näyttäisi hajonneen tänne Kerttulikatu 16b:n pysäkille (kauppatorin suuntaan). Jotenkin voimansiirrossa vissiin vikaa, koska moottori huutaa, mutta vehje ei liiku. Oisko numero 42. En ole varma, mutta melko todennäköisesti.
 

Liitetiedostot

  • Kuva049.jpg
    Kuva049.jpg
    80 KB · Lukukerrat: 413
02.06.2010 Wanha Volvo-Säffle 14/15 linjalla noin klo. 17 aikaan menossa Auran-sillalla Kakskerran suuntaan, liekö Kiitokori "wiima" hajonnut.
 
Bussi numero 15 näyttäisi hajonneen tänne Kerttulikatu 16b:n pysäkille (kauppatorin suuntaan). Jotenkin voimansiirrossa vissiin vikaa, koska moottori huutaa, mutta vehje ei liiku. Oisko numero 42. En ole varma, mutta melko todennäköisesti.

Oli paikallaan vielä lauantai-aamunakin 3.7.2010. Laitoin pari perjantai-iltana otettua kuvaa galleriaan.
 
La 3.7. klo 16:00: Kerttulinkadulle simahtanut bussi ei ole liikkunut mihinkään kohta vuorokauteen. Eikö tuolle vaan tehdä viikonloppuna mitään, vai onko bussin hinaaminen erityisen haasteellista?
 
Ei 11 vuotias Säffle mikään harvinaisuus ole 14/15 linjoilla, vaikka siellä virallisesti Euro 3 tason autot onkin. Kiitokoria linjan vakioautot ei ole nähneetkään, vaan ovat Puolan Volvon tekeleitä. Surullista sinänsä, miten aikanaan hyvä B10B/Carrus City L saatiin B7R alustalla pilattua totaalisesti.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös