Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - lokakuu 2007

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Ja Paunun ex. #54:n tilalle on vissiin tullut jokin toinen Ajokki Express. Kyseessä on jokin yksilöistä #1-2, #1-15 tai #1-17. Havainto tehty kaukaa asemalaiturilta Vuolteenkadulle puoli neljän aikoihin, joten todennäköisesti auto ajoi ex. #54:n vuoroa.
Onko viimeinen Wilson-puolitomaatti saanut kenkää? :( Prkl!
 
15.10 Tkl:
#269/2:lol:
#628,641/3
#630/19

16.10 Tkl:
#641/1, vain väliä Härmälä-K:tori.
#628/3
#610/6
#414/19
#630/19
#406/26
#407/26

17.10 Tkl:
#414/18
#630/19

Jos joku on ihmetellyt missä Carruusi #228 on ollut niin se oli palanut ja se on nyt Kurussa korjaamolla.
 
Ke 17.10.

TKL #405/1, VP #56/60 (normisti tässä sarjassa on #68)
(ja se peräänkuulutettu VP #54V ajelee kyllä edelleen Sahalahden ja Kuhmalahden vuoroja, lähtöajat Tre asemalta ylempänä)
 
Tässä olis mun mielestä vakkareita:
1: #206, 221, 236?, 239, 261, 419, (615, 616, vain väli Härmälä-K:tori ja toistepäin.),
2: #222, 624, 636,
3: #649, 654, 655,
6: #638, 640, 652, 653,
7: #661, 663,
8: #625, 650, 660,
10: #109, 110,
12: #211, 212, 256, 260, 400,
13: #235, 238?, 240?, 249, 252?, 265, 268, 271, 273, 410, 425,
14: #
15: #619, 635, 643, 644, 656, 657,
16: #210, 216, 217, 269, 401, 403, 404?, 413, 414, 416, 417, 420, 421,
17: #224, 257, 264,
18: #121, (207?), 241, 242, 251, 424,
19: #411, 427, 623, 641, 642,
20: #213, 218, 255, 262, 402, 426,
21: #213 vain lähdössä Tahmelasta 7:15, 658, 659, 662,
22: #205, 208?, 220, 225, 233, 253, 263,
23: #227, 229, 234, 244, 259,
25: #226, 232, 272, 274,
26: #250, 409, 422, 639,
27: #231, 647, 648, 651,
28: #(209ruuhka), 223, 246, 275, 412,
29: #645, 646, 664
30: #214, 215, 219, 266, 267, 270, 423,
31: #634
39: #617, 618, 622
y3: #223
y34: #621
y35: #620
monu: #633
 
Kympillä pitäisi liikuskeleman isomman auton Pispalanharjulta puolen lähdöissä, jolloin toinen mideistä löytyisi useammin 14:ltä.

13: #235, 238?, 240?, 249, 252?, 265, 268, 271, 273, 410, 425
Ja miten pitäisi suhtautua näihin ilmoittamiisi runsaisiin automääriin joillain linjoilla?

28: #223
y3: #223
Onko todellakin näin että jatkaa Lahdesjärveltä Sorilaan klo 8:30:ksi? Kappas etten itse älynnyt tuota kikkailun paikkaa :D Oletko jtm havainnut missä mittakaavassa asiakasmäärät tuolla lisävuorolla ovat olleet?
 
Kympillä pitäisi liikuskeleman isomman auton Pispalanharjulta puolen lähdöissä, jolloin toinen mideistä löytyisi useammin 14:ltä.


Onko todellakin näin että jatkaa Lahdesjärveltä Sorilaan klo 8:30:ksi? Kappas etten itse älynnyt tuota kikkailun paikkaa :D Oletko jtm havainnut missä mittakaavassa asiakasmäärät tuolla lisävuorolla ovat olleet?

Ainakin tuo #109 on ollut 10:llä jo toista viikkoa ja taas #625 on ilmeisesti sijoitettu 8:lle, kun on teippailtu päreisiin "VEHMAINEN".

Ja kyllä tuo y3 lähtee ABC:ltä n.klo tasan 8 siihen moottoritielle Sorilaan päin. Kyllä siinä telissä aika täyteen nuo istumapaikat tulee ja taas jos pätkä on ehtinyt edelle niin se kerää minkä pystyy. Kun Wiimalla tuota testasin niin Wiiman kone huusi aikas hurjasti tuossa Koikkarin mäessä. Elikä voisin sanoa että asiakas määrät on 5:stä- 60:een ihmiseen keskimäärin.
 
Kun ei uni tullut linssiin niin kävin klo 4:15-7:00 välisenä aikana bongaamassa ja nämä tarttui:
17.-18.10YÖ Tkl:
#236/1
#273/13
#416/16
#414/18
#244/23
#275/28
#266/30

18.10 Tkl:
#627/8
#414/18
#630/19
#243/28
 
Tässä olis mun mielestä vakkareita:
1: #206, 221, 236?, 239, 261, 419, (615, 616, vain väli Härmälä-K:tori ja toistepäin.),
2: #222, 624, 636,
3: #649, 654, 655,
6: #638, 640, 652, 653,
7: #661, 663,
8: #625, 650, 660,
10: #109, 110,
12: #211, 212, 256, 260, 400,
13: #235, 238?, 240?, 249, 252?, 265, 268, 271, 273, 410, 425,
14: #
15: #619, 635, 643, 644, 656, 657,
16: #210, 216, 217, 269, 401, 403, 404?, 413, 414, 416, 417, 420, 421,
17: #224, 257, 264,
18: #121, (207?), 241, 242, 251, 424,
19: #411, 427, 623, 641, 642,
20: #213, 218, 255, 262, 402, 426,
21: #213 vain lähdössä Tahmelasta 7:15, 658, 659, 662,
22: #205, 208?, 220, 225, 233, 253, 263,
23: #227, 229, 234, 244, 259,
25: #226, 232, 272, 274,
26: #250, 409, 422, 639,
27: #231, 647, 648, 651,
28: #(209ruuhka), 223, 246, 275, 412,
29: #645, 646, 664
30: #214, 215, 219, 266, 267, 270, 423,
31: #634
39: #617, 618, 622
y3: #223
y34: #621
y35: #620
monu: #633
Joitakin korjauksia:
1: 237, 238, 239, 221, 419, 261, 615, 616
10: 110, ? (625 vaikuttais tosiaan siirtyneen kasille, eilen 18.10 linjalla oli 628)
13: 271, 273, 265, 268, 248, 249, 250, 252, 425
16: 416, 417, 420, 421, 269, 413, 401, 403, 404, 210, 216, 217
17: 240, 257, 264, 224
19: Myös 630 ollut paljon linjalla viime päivinä
22: 263, 253, 243, 233, 220, 225, 410, ?
23: 227 lienee kuitenkin edelleen vara-auto
25: lisäys: 258
26: 254, 418, 422, 247, 409, 639, ? (aamuosapäivästä en tiedä)
28 ja y3: 223 vaikuttais myös vara-autolta kun sitä näkee milloin missäkin.
 
Kun Wiimalla tuota y3:a testasin niin kone huusi aikas hurjasti tuossa Koikkarin mäessä.

Minä olin aika reilusti vastaan lisävuoron ajattamista edelleen koko Koivistonkylän kautta. Kun vuoroa kuormittaa vain yksi pysäkki pahasti kiertelevien osuuksien päässä, niin luontevan reitin pitäisi kulkea reittiä Keskustori - Hämeenkatu - Hatanpään valtatie - Tampereen valtatie - Lempääläntie - vt 9 jne. Lahdesjärvelle. Lähtöaikakin voisi olla vasta klo 7:40. Perusteina on sekä potentiaalisen käyttäjäkunnan houkutteleminen (Lahdesjärvessä riittää työpaikkoja, mutta kolmonen ei houkuttele viettämään työmatkoja joukkoliikenteessä) että linjatunti- ja kilometrikustannuksissa samalla säästäminen. Nyt kalliimmalla saadaan aikaan palvelutasoltaan huonompi ratkaisu.
 
Viimeksi muokattu:
Minä olin aika reilusti vastaan lisävuoron ajattamista edelleen koko Koivistonkylän kautta. Kun vuoroa kuormittaa vain yksi pysäkki pahasti kiertelevien osuuksien päässä, niin luontevan reitin pitäisi kulkea reittiä Keskustori - Hämeenkatu - Hatanpään valtatie - Tampereen valtatie - Lempääläntie - vt 9 jne. Lahdesjärvelle. Lähtöaikakin voisi olla vasta klo 7:40. Perusteina on sekä potentiaalisen käyttäjäkunnan houkutteleminen (Lahdesjärvessä riittää työpaikkoja, mutta kolmonen ei houkuttele viettämään työmatkoja joukkoliikenteessä) että linjatunti- ja kilometrikustannuksissa samalla säästäminen. Nyt kalliimmalla saadaan aikaan palvelutasoltaan huonompi ratkaisu.

Minä olen samaa mieltä, että tuossa koivistonkylän kiepissä ei ole mitään hyötyä.

17.10 Veolia:
#605 oli iltasella linjalla 90y. Ilmeisesti korvaamassa autoa #603, koska se oli ollut kolarissa henkilöauton kanssa.

18.10 Tkl:
#659/29
#205/y99 hervanta
#229, 411, 412/y99 keskustori

19.10 Tkl:
#627/8
#628/10
#264/16

Veolia:
Auto #604 oli lähdössä Pyynikintorilta klo.14:40.:)
Auto #426 oli saanut uuden oranssin kokoteippauksen (lukuun otamatta nokkaa).
 
Viimeksi muokattu:
20.10 Tkl:
#270/13
#614/15, vakio?
#243/17
#230/19
#204/20
#419/22
#235/30
#626/31

Veolia:
#618/90y klo.19.15 lähdössä Pyynikiltä.

21.10 Tkl:
#262/18
 
Y7 ajettiin myös sunnuntaina 21.10.

Sen sijaan että Keskustorille olisi ajettu määränpääkyltein, ajettiin Tampereen messu- ja urheilukeskukseen entisellä nimellä.

Niin, hyvä kysymys miksi ne ajoi? Tuskin ainakaan Asta-messujen, sinne kun pääsi maksuttomalla kyydillä kerran tunnissa
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös