Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - maaliskuu 2014

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/1011284_10202501330166358_1879351820_n.jpg
En tiedä kuvan taustoista enempää, kuva bongattu facebookista. Kuvattu ilmeisesti tänään, ruskossa. Miten sattuikin lipsahtamaan, vieläpä viimeisenä työpäivänä:lol:
Tästä viimeisestä työpäivästä lienee parempaa tietoa, kuin lukijoilla...

---------- Viestit yhdistetty klo 21:34 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:29 ----------

Tuo seutupysäkin kilpi lojui pitkään maassa siinä talon nurkalla jotakin kaappia vasten. Saa nähdä, milloin samanlainen järkevöittäminen tapahtuu linja-autoaseman puolella tai Itsenäisyydenkatu 10:n pysäkillä.
Ilmeisesti esimerkiksi Koskipuistossa (etelän suuntaan) pitäisi myös toteuttaa vastaava "järkevöittäminen"? Mukavahan se on neljä autoa vetävällä pysäkillä juosta päästä päähän, kun ei voi ennakoida sen auton pysähtymispaikkaa, johon itse pyrkii...

Minusta nuo Itsenäisyys 10:n ja LAS:n (etelään) pysäkit ovat toimineet ihan hyvin tähänkin asti ainakin silloin, kun niitä käyttää kuljettajat, jotka eivät istu pelisilmänsä päällä...
 
Tästä viimeisestä työpäivästä lienee parempaa tietoa, kuin lukijoilla...

---------- Viestit yhdistetty klo 21:34 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:29 ----------


Ilmeisesti esimerkiksi Koskipuistossa (etelän suuntaan) pitäisi myös toteuttaa vastaava "järkevöittäminen"? Mukavahan se on neljä autoa vetävällä pysäkillä juosta päästä päähän, kun ei voi ennakoida sen auton pysähtymispaikkaa, johon itse pyrkii...

Minusta nuo Itsenäisyys 10:n ja LAS:n (etelään) pysäkit ovat toimineet ihan hyvin tähänkin asti ainakin silloin, kun niitä käyttää kuljettajat, jotka eivät istu pelisilmänsä päällä...

Eli Aleksanterin kirkon pysäkille pitäisi saada samanlainen linjakohtainen järjestely, vaarana kun on voi olla monen metrin kävely? ;)

Koskipuiston pysäkki etelään toimisi nykykäytöllä huomattavasti paremmin, jos ns. seutupysäkin ja 30:n pysäkkien paikat vaihdettaisiin keskenään. Sama toimisi Metson pysäkillä, jossa tosin Pyynikintorin erillisen jättöpysäkin voisi muutenkin poistaa.
 
Tästä viimeisestä työpäivästä lienee parempaa tietoa, kuin lukijoilla...
Kunhan vitsailin.
Minusta nuo Itsenäisyys 10:n ja LAS:n (etelään) pysäkit ovat toimineet ihan hyvin tähänkin asti ainakin silloin, kun niitä käyttää kuljettajat, jotka eivät istu pelisilmänsä päällä...
Matkustajia jättäessä voi pysähtyä mihin tahansa, (pysäkin loppuun) mutta jos kyytiin haluava on koskipuistossa siinä seutupysäkin kohdalla (keskutaan tullessa) ja pelisilmättömät eivät pääse ohi, niin ruuhka on valmis. Kovin pitkälle ei kehtaa juoksuttaakaan.
 
17.3.2014
TKL:
21/266

660 oli linjalla tunnuksella 2, mutta sanoisin sen olleen Y2.

V. Paunu:
71b/154
90X/162

19.3.2014
TKL:
11/426
28/227
30/424
Y2/641
 
Ruuhkassa oli tänään (20.3) mukana myös #638/16, taisi olla joku muukin pätkä jossakin vaiheessa. Molemmat lasiin asti täynnä.
 
jos kyytiin haluava on koskipuistossa siinä seutupysäkin kohdalla (keskutaan tullessa) ja pelisilmättömät eivät pääse ohi, niin ruuhka on valmis.
Kuten ennenkin on tullut todettua: ei ole minun ongelmani, jos kanssaliikkujat ja/tai kollegat istuu pelisilmänsä päällä... Sen kun jonottavat, jos ohi ei uskalla mennä :)
 
Joku Onnibussien 1300x-sarjasta oli pysähtynyt keskelle Sammonkatua hätävilkuilla tänään kolmen aikoihin. Pian tämän jälkeen vastaan tuli Mötön 31-auto. Oli ilmeisesti kolaroinut.
 
Eli
Koskipuiston pysäkki etelään toimisi nykykäytöllä huomattavasti paremmin, jos ns. seutupysäkin ja 30:n pysäkkien paikat vaihdettaisiin keskenään.

Itse ehdottaisin, että linja-autoaseman etelänsuunnan pysäkeistä toinen annettaisi linjoille, jotka ajavat Hatanpäälle ja toinen Tampereen valtatien suuntaan ajaville linjoille. Samaa voisi soveltaa myös Koskipuistoon.
 
Takaisin
Ylös