Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - marraskuu 2008

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
26.11 Tkl:
#622/29, takakilvessä oli 24.

27.11 Tkl:
#619/1, h.o.p
#642/3
#277/12
#282/17
#414/18
#416/18
#259/20
#281/23
#640/29
#649/29
#423/39
 
27.11 Tkl:
#284/28
#238/Y99
#258/Y99

27.11 Paunu
#88/95, tuli ilmeisesti korvaamaan autoa #90.

Paunun #90 oli ajanut pienehkön kolarin klo 17.45 maissa henkilöauton kanssa.

Tkl #427 seisoskeli n. klo 21.10 tulevan ABC-Kalevan kohdalla keskustaan päin hajonneena.

Näin muutaman päivän matkustaneena voisi sanoa jotain uusista TKL:n busseista:
+ hyvältä tuntuvat, leveät peltikuppipenkit
+ isot yksiosaiset ovilasit
+ hyvä ja kuuluva moottorin ääni
+ hyvän muotoiset otetangot
+ runsas matkustaja kapasiteetti
+ hyvin sijoitettuja STOP-nappuloita
+ myös auton keskellä STOP-valo
+ kaikkien ovien avaus nappi
+ VOLVO!
- liian kova STOP-ääni
- STOP-nappia painnettua ei kello näy
 
27.11 Tkl:
#284/28
Ilmeisesti oli vaihtanut päikseen vuoroja auton #286 kanssa, joka oli 26:lla. Sille linjalle autoja on laitettu vähän liikaakin. Parempia sijoituskohteita voisi olla esim linja 16, jolloin Lielahdessa ei kukaan oikeasti enää kaipaisi mitään raitiotievirityksiä, kun bussikyyti olisi noussut uudelle tasolle.

Tästä #286:sta löytyi pieni yksilöero, meinaan etuovi autossa toimi (27.11.) äärimmäisen hitaasti, verrattuna samassa vuorossa aiemmin olleeseen #284:ään tai muihin sarjan yksilöihin.

Sijoitukset lienee kutakuinkin seuraavat: #277/12, #278/28?, #279/29, #280/1, #281/22, #282/17, #283...285/26 ja #286/28... vai ?
 
Ilmeisesti oli vaihtanut päikseen vuoroja auton #286 kanssa, joka oli 26:lla. Sille linjalle autoja on laitettu vähän liikaakin. Parempia sijoituskohteita voisi olla esim linja 16, jolloin Lielahdessa ei kukaan oikeasti enää kaipaisi mitään raitiotievirityksiä, kun bussikyyti olisi noussut uudelle tasolle.

Tästä #286:sta löytyi pieni yksilöero, meinaan etuovi autossa toimi (27.11.) äärimmäisen hitaasti, verrattuna samassa vuorossa aiemmin olleeseen #284:ään tai muihin sarjan yksilöihin.

Sijoitukset lienee kutakuinkin seuraavat: #277/12, #278/28?, #279/29, #280/1, #281/22, #282/17, #283...285/26 ja #286/28... vai ?

Minkä ihmeen takia 26:lle on täytynyt laittaa noita uusia noin paljon, kun voisi laittaa vaikka 16:lle. Olen samaa mieltä, että hyvä sijoitus kohde olisi linja 16 korkean kapasiteetin ansiosta. Linjan 16 6:sta telistä 4kpl on vm. -95 ja lisäksi on 2kpl uudempaa Scalaa.

Olen huomannut saman #286:ssa, että tuo etuovi on kyllä aikas hidas ja sille voisi tehdä jotain.

Ja nuo sijoitukset on kyllä mielestäni oikein.:D
 
Ilmeisesti oli vaihtanut päikseen vuoroja auton #286 kanssa, joka oli 26:lla. Sille linjalle autoja on laitettu vähän liikaakin. Parempia sijoituskohteita voisi olla esim linja 16, jolloin Lielahdessa ei kukaan oikeasti enää kaipaisi mitään raitiotievirityksiä, kun bussikyyti olisi noussut uudelle tasolle.
Samaa mieltä. 16:lla näillä olisi käyttöä enemmän kuin esim. juuri 26:lla, jossa autoja ei missään vuorossa oikein täysiksi saa. Jos olisin saanut päättää, olisin toisaalta laittanut ykköselle parikin kappaletta näitä ja ehkä korvannut yhden linjan nivelvuoroistakin uudella Volvolla. Ja myös 26:lla sijoituksia olisi voinut miettiä tarkemmin. Jos näitä uusia olisi johonkin sijoitettu tälle linjalle, niin silloin nimenomaan noihin päätteiltä :30 / :35 -vuoroihin, eli samalla korvaten myös linjan ainoan nivelvuoron, jossa #422 ajelee. Mutta kun tilaaja haluaa niveliä tiettyihin vuoroihin, niin sitten ei...
 
28.11 Tkl:
#224/1
#640/3
#214/12
#258/18
#251/19
#215/22, päreet asennettu.
#633/25
#211/28, puolikokopäivä vuorossa. Elikä se joka loppuu klo 17 tienoilla.
Ja uusia Volvoja oli seuraavasti:
#277/12
#278/21
#279/28
#281/22
#282/17
#285/26

TKL#657 seisoi vasenetukumi puhjenneena Hakasen leipomon kohdalla Itäänpäin Itsenäisyyden kadulla n. klo 11:45.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
28.11 Tkl:
#121/22, päässyt protokin pitkästä aikaa liikenteeseen.

29.11 Tkl:
#121/30

30.11 Tkl:
#655/2
#284/30
#286/30
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös