Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammi-kesäkuu 2006

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu 2006 alkaen

ultrix sanoi:
ke 7.6.

TKL #650 sauhusi aika dramaattisen oloisesti, vissiin konehuoneessa jonkinlaista tulipaloa?

edit: kaverin kanssa pohdittiin ja tultiin tulokseen, että kyseessä olisi kannen tiiviste menny.
Tuskin kannentiiviste, vaan todennäköisesti ahdinvaurio, öljyä pääsee suoraan pakoputkesta ulos savun kera, joskus otollisissa olosuhteissa tosi komeat liekit pakoputkesta ulos...
 
Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - 1.1. - 30.6.2006

Kesäaikataulujen tullessa voimaan, menee hetki, ennenkuin vakisijoitukset alkaa selviään.

Tässä mielenkiintoisena yksityiskohtana, linjalla 1 näytti tavallisena arkipäivänä olevan jopa 3 kpl 2006 mallisia autoja: #264, #265 ja #266. Näin siis 8.6.
 
Vanhana Härmäläläisenä tuo tuntuu ihan hyvältä hommalta- itse asiassa ykkösellä pitäisi leirintäalueen takia olla kesäisin pelkkiä niveliä- ruuhka ei ole vielä alkanut ja kylmäkin on, mutta varsinkin loppukesästä kun Italopojat mm. saapuvat joukolla Suomeen ja hyppäävät kymmenittäin bussiin rinkkoineen, ei lisätilaa ole koskaan liikaa. Kuitenkin leirintäalueelle kulkee alkukesästäkin niin paljon ihan suomalaisia ulkopaikkakuntalaisia- niin ihan yrityskuvan kannalta on hyvä, että on uudempaa kalustoa eikä mitään pahasti Hervannan linjoilla ryvettyneitä.
 
oletteko huomannut että tänään ja eilen on hirveesti hajonnut busseja olisiko syy tämä kuumuus??
 
Laituri sanoi:
Ke 14.6.
TKL #620/10
#662/4 (#645:n tilalla)

Ja tosiaan, tuota nelosta ajetaan siis kahdella autolla, #644 ja #645. Näistä #644 oli saanut jo Särkänniemiteipit, #645 lienee vielä teipattavana, joka selittäis #662:n linjalla vierailun.

Näiden bongausten lisäksi myös #227/22 ja #228/22
 
Viimeksi muokattu:
Ranke sanoi:
oletteko huomannut että tänään ja eilen on hirveesti hajonnut busseja olisiko syy tämä kuumuus??
Syynä on "varmaankin" se enämpi, että TKL:n nykykalusto on noita Lahtelaisia Scala-tyyppimerkinnällä varustettuja Matchbox-autoja- eikä mitään kunnon käyttöä kestäviä jokakelin kuljettimia. Tämä toki henk.koht. mielipide vain, mutta kyllä jotain tarttis tuolle hankintapolitiikalle tehdä... :(
 
ti 13.6.

#629/4 (taisi tuurata teipattavaa kuusnelnelosta.)

to 15.6.

Molemmat linjan 4 vakioautot (#644 ja #645) Särkkä-teipeissä.
 
Juhannuspäivän liikennettä hoidettiin hiljaisen ajan liikenteellä ja linjalla 2.

Tänään olikin viimeinen mahdollisuus ikuistaa linjat Y22 ja Y30 päivänvalossa, sillä 14.8.2006 alkaen Y-kirjain tipahtaa niiden edestä pois.

Kalusto oli tuttua Scania-Scalaa ja vanhimmat autot vuosimallia 2005.
Y1: TKL #121
Y13: TKL #261
Y16: TKL #262
Y17: TKL #263
Y22: TKL #264 & TKL #265
Y23: TKL #266
Y26: TKL #267
Y28: TKL #268
Y30: TKL #269

Lisäksi mainittakoon, että Ristinarkkuun Jankan liikekeskuksen pysäkeille oli saatu Paras-näytöt, mutta poikkeusliikenne oli niillekin liian haastavaa näytettävää, joten ruudut oli lämpötilaa ja kellonaikaa lukuunottamatta tyhjät.
 
Viimeksi muokattu:
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös