Havaintoja avoimesta data (HSL-alue) - 2024

Onko hsl:län liikennöitisjöille pulaa sinisistä busseista vai miksi viimeisiä runkovärisiä scaaloja on pistetty toistuvasti normi linjoille.
Eikö niitä kehdata enään kuntonsa vai kulutuksesa takia pistää runkolinjoille vai onko ne nyt ns varabussien asemassa?

Busseja ovat (1310, 1318, 1321, 1324, 1325, 1328.

1320 ei ole ollutkaan liikenteessä yli kuukauteen.
 
Eikö niitä kehdata enään kuntonsa vai kulutuksesa takia pistää runkolinjoille vai onko ne nyt ns varabussien asemassa?
Linjaa 560 ajetaan nykyään sähköbusseilla, joten tarve scaloille ja omneille on vähentynyt runkolinjoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Linjaa 560 ajetaan nykyään sähköbusseilla, joten tarve scaloille ja omneille on vähentynyt runkolinjoilla.
Mielestäni olisi järkevää ajaa runkolinjoilla joilla on vielä diesel busseja noilla vahoilla scaaloilla ja käyttää ne loppuun samalla säästäen uudempia. Mutta uusi liikennöinti sopimus taitaa tehdä sen mahdottomaksi.
 
Mielestäni olisi järkevää ajaa runkolinjoilla joilla on vielä diesel busseja noilla vahoilla scaaloilla ja käyttää ne loppuun samalla säästäen uudempia. Mutta uusi liikennöinti sopimus taitaa tehdä sen mahdottomaksi.
Tuskin olisi liikennöitsijälle taloudellisesti kannattavaa vaikka olisikin mahdollista, uudet autot kuitenkin kuluttavat polttoainetta vanhoja vähemmän
 
Mitä on tapahtunut PL:n uusimmalle Yutong U12 -sarjalle, kun useamman ajot tyssänneet elokuun ja lokakuun välille, ainoastaan tietyt yksilöt ajossa? Entä milloinkohan näemmä MANit linjalla?
 
tänään kattelin bussitutkaa ja huomasin että koivarin autoilla ollaan kirjauduttu 280:lle kesken linjan ja ihan yleisesti1731095164796.png1731095193370.png1731095202348.png1731095215380.png
Viesti yhdistetty automaattisesti:

tutkassa ei ole näkynyt kirjautumisia ennen 1.11
 
Viimeksi muokattu:
Mielestäni olisi järkevää ajaa runkolinjoilla joilla on vielä diesel busseja noilla vahoilla scaaloilla ja käyttää ne loppuun samalla säästäen uudempia. Mutta uusi liikennöinti sopimus taitaa tehdä sen mahdottomaksi.
Päinvastoin. Vanhimmilla ja eniten ajetuilla autoilla pyritään ajamaan mahdollisimman vähän koska niiden käyttökulut per kilometri on suuremmat kuin uudemmilla ja käyttövarmuus huonompi jolloi ajamattomien lähtöjen riski kasvaa.
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös