Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 6,014
Vs: Havaintoja avoimesta datasta (HSL-alue)
Herttoniemen suunnalla tilanne on huomattavan erilainen. Liikennöitsijä pysyy samana. Roihupellon varikon kalusto on vaihtumassa lähes kokonaan yhden yön aikana. Linjoille 79 - 89 on hankittu 12 + 28 + 14 sähkölinja-autoa. Käsittääkseni Roihupellossa ei ole kovin paljoa ylimääräistä tilaa, ja tuon kalustomäärän vaihtaminen yhdessä yössä on melko hankalaa verrattuna asteittaiseen muutokseen. Nyt kun tällainen asteittainen muutos ylipäänsä on mahdollista (kalusto on jo käyttökunnossa, samoin laturit), niin miksipä siihen ei olisi lähdetty.
Vuoden 2021 uudet sähköbusseja sisältäneet Nobinan sopimukset taisivat koskea sellaisia linjoja, joille Nobina tuli uutena liikennöitsijänä ajamaan. Runkolinjanivelien sijoittaminen jonnekin muualle ennen muutosajankohtaa olisi ollut ehkä mahdollista, mutta epäkäytännöllistä. Sen lisäksi Köysikujan varikon latauspisteiden (ainakin osan niistä) valmistuminen myöhästyi niin, ettei sarjan 1219 - 1238 BYD:jä päästy sijoittamaan niille tarkoitetuille linjoille edes sopimusten alkamishetkellä, vaan laajamittainen käyttö alkoi vasta syyskuun alkupäivinä.Onko Nobinalla ollut aiemmin tapana ottaa uudempia autoja linjaliikenteeseen ennen sopimusliikenteen alkua? Muistaakseni viime vuoden BYDeillä alettiin ajaa linjaa vasta kun alkoi talviliikenne.
Herttoniemen suunnalla tilanne on huomattavan erilainen. Liikennöitsijä pysyy samana. Roihupellon varikon kalusto on vaihtumassa lähes kokonaan yhden yön aikana. Linjoille 79 - 89 on hankittu 12 + 28 + 14 sähkölinja-autoa. Käsittääkseni Roihupellossa ei ole kovin paljoa ylimääräistä tilaa, ja tuon kalustomäärän vaihtaminen yhdessä yössä on melko hankalaa verrattuna asteittaiseen muutokseen. Nyt kun tällainen asteittainen muutos ylipäänsä on mahdollista (kalusto on jo käyttökunnossa, samoin laturit), niin miksipä siihen ei olisi lähdetty.