Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Jatkoa:22.5.
NOF 916/300(Sininen 8900LE-teli)
PL 945/520(Kirkkonummen Yutong E15)
TK 40/966( Mercedes-Benz Sprinter)
PL 689/506(Yutong E12)
Näköjään, näitähän alkaa Keravalle kerääntyä
Vähän oudolta nuo noilla seuduilla näyttävät mutta ei kai siinä mitään ajankuluessa varmasti noihin tottuu.Näköjään, näitähän alkaa Keravalle kerääntyä. No, hyviä autoja, ei siinä.
No, etenkin täällä "böndepuoliskolla" vähän jokainen uusi malli näyttää aluksi vähän erikoiselta, itselläni esimerkiksi viime kesänä tänne tulleet 7900E:t ja 2019 kun ensimmäiset E12:t tulivat... ja tuskinpa juuri kukaan ulkonäön perusteella bussia valitsee.Vähän oudolta nuo noilla seuduilla näyttävät mutta ei kai siinä mitään ajankuluessa varmasti noihin tottuu.
Samaa mieltä. Se on vielä erikoisempaa, että niille syrjäseudun linjoille vaaditaan kalustoksi matalia sähköbusseja.No, etenkin täällä "böndepuoliskolla" vähän jokainen uusi malli näyttää aluksi vähän erikoiselta.
Tuskin HSL-liikenteeseen on tulossa busseja joissa on turvavyöt matkustajille, eli 80km/h rajoituksilla mennään.Samaa mieltä. Se on vielä erikoisempaa, että niille syrjäseudun linjoille vaaditaan kalustoksi matalia sähköbusseja.
En ymmärrä sitä hinkua, kun kaikki syrjäisimmätkin linjat pitää ajaa sähköbusseilla, joiden maksiminopeus on 80km/h.
Ero 80 km/h ja 100 km/h nopeudessa on loppujen lopuksi niin marginaalinen, että ei ole mitään järkeä hankkia erityiskalustoa moottoritietä meneville linjoille. Lisäksi turvavyöt hidastavat matkantekoa ja osaltaan tekevät siitä hankalampaa. Päälle vielä se, että turvavyöllistä kalustoa tuskin haluttaisiin linjoille, jotka eivät kulje alueilla, joilla nopeusrajoitus on yli 80 km/h, milloin kalustokierrosta tulisi hankalampi (=kalliimpi).En ymmärrä sitä hinkua, kun kaikki syrjäisimmätkin linjat pitää ajaa sähköbusseilla, joiden maksiminopeus on 80km/h.
Nopeammalle kalustolle järkevää liikennettä olisi ehkä noin 50 auton verran mikä rajoittaisi kilpailutuksissa tapahtuvaa kilpailua aika merkittävästi, etenkin jos joku liikennöitsijä voittaisi merkittävän osan liikenteestä. Lisäksi esim. Sipoossa nopealle kalustolle sopivat linjat ovat ruuhkapainoitteisia, milloin nopean kaluston pitäisi seistä varikolla merkittävän osan päivästä, jos muu liikenne halutaan pitää turvavyöttömänä.HSL-alueella on joka tapauksessa niin monta bussia, ettei liikennöinnin, huolto-ohjelmien ja kalustokiertojen kannalta ole merkityksellistä että onko kalustotyyppejä 4, 7 vai 20.