Havaintoja avoimesta datasta (HSL-alue) - 2025

To 16.10.
KAH 4 / 431 (Volvo 8900LE-teli)
KAH 22 / 623 (VDL Citea LLE-127)
KAH 1416 / 54 (Pehmopenkki Volvo 8900LE-teli)
KAH 1509 / 587 (OE320LE-teli)
KAH 1539 / 54
KAH 1540 / 63
(OE320LE:t)

NF 910 / 159
NF 913 / 345
NF 916 / 164
(Volvo 8900LE-teli)
NF 926 / 533
NF 927 / 164
(Citywide-teli:t)
NF 944 / 118 (Volvo 8900LE-teli)
NF 1114 / 345 (Runko-Suburban)
NF 1246, 1249 & 1251 / 510
NF 1253 / 200
(BYD K11U-nivel:t)

PL 247 / 506 (Pehmopenkki Volvo 8900LE)
PL 248 & 252 / 521K (Pehmopenkki Volvo 8900LE-teli:t)
PL 627 / 506 (VDL Citea LLE-120)
PL 661 / 522 (Volvo 8900LE-teli)
PL 1061 / 224 (Volvo 7900E)
 
Tämä mystinen 1216:n Nobinalainen identiteettivaras on selvitetty. Kyseessä on siis NOF 1059 eli Iveco Crossway LE. Mielenkiintoista, miten noin helposti saadaan toisen olemassa olevan liikennöitsijän edelleen käytössä olevasta autosta tunnus noin helposti toiselle autolle.
Kesällä oli vastaavanlainen ongelma jossa Nobinan OmniExpress 320LE näkyi bussitutkassa HelB 919:na(Volvo B7RLE 8700LE)
 
Kesällä oli vastaavanlainen ongelma jossa Nobinan OmniExpress 320LE näkyi bussitutkassa HelB 919:na(Volvo B7RLE 8700LE)
Voiko tuolla tavalla käydä silloin, kun "rahastuslaitetta" tai vastaavaa LIJ-kojetta vaihdettaessa päivitetään ajoneuvotieto ja valitaan jostain valikosta erehdyksessä väärä liikennöitsijä?
 
Kesällä oli vastaavanlainen ongelma jossa Nobinan OmniExpress 320LE näkyi bussitutkassa HelB 919:na(Volvo B7RLE 8700LE)
Toki tuon tapauksen muistan. Siinä nyt taisi olla tapahtunut vain tuo Rattivaunun mainitsema käytännön virhepainallus liikennöitsijävalinnassa kun autonumero oli kuitenkin oikea. Tässä vain herää kysymys, että miten väärän liikennöitsijän lisäksi ollaan saatu vielä numerokin töpättyä 1059->1216?
Eikös LIJ:ssä ainakin kuljettaja- ja lähtöketjukirjautumisissa numerovalitsin ole perinteisellä puhelinasetelmalla
(1760630376465.png)
jossa ainakaan 0 ja 2 eivät turhan lähellä toisiaan ole😅
 
Takaisin
Ylös