Havaintoja HSL-alueelta - elokuu 2011

31.8.

Tänään suihkun sateen lisäksi tarjosi HelB 63 (Ikarus E94 teli) linjalla s519, vuoti bussi mukavasti etenkin keskioven kohdalla lastenvaunupaikkojen yläpuolelta sekä keskioven ja takaoven väliset katonrajat, kukaan matkustaja ei istunut ikkunapaikalla (vedet tuli suoraa niihin, tai jos pilkkuaviilataan niin vesipisarat joita tuli kuitenkin ihan kunnolla). Lisäksi bussissa haisi oudolta, home, tai jokin kosteusvaurio tms. en osaa tarkalleen sanoa mitä se oli...
 
31.8.

Tänään suihkun sateen lisäksi tarjosi HelB 63 (Ikarus E94 teli) linjalla s519, vuoti bussi mukavasti etenkin keskioven kohdalla lastenvaunupaikkojen yläpuolelta sekä keskioven ja takaoven väliset katonrajat

Tuohan on aika yleistä noissa ikaruksissa, itse matkustin tänään VT 342:lla linjalla v61 ja ainakin kolmen penkkirivin kohdalla katto vuosi katon ja ikkunan välistä sisään.

31.8

v35 / Helb 9856
510 / Helb 606
 
Mä kuvailisin tuota hajua "perunakellariksi". Kosteutta ollut väärässä paikassa hyvän aikaa...
Noissa E94 Ikaruksissa lattia-ja seinärakenteissa käytetty puu kostuessaan kuulemma hieman "tuoksuu" vaikka ei olekaan homeessa :lol: tiedä häntä sitten...
 
31.8.

Tänään suihkun sateen lisäksi tarjosi HelB 63 (Ikarus E94 teli) linjalla s519, vuoti bussi mukavasti etenkin keskioven kohdalla lastenvaunupaikkojen yläpuolelta sekä keskioven ja takaoven väliset katonrajat, kukaan matkustaja ei istunut ikkunapaikalla (vedet tuli suoraa niihin, tai jos pilkkuaviilataan niin vesipisarat joita tuli kuitenkin ihan kunnolla). Lisäksi bussissa haisi oudolta, home, tai jokin kosteusvaurio tms. en osaa tarkalleen sanoa mitä se oli...
Ei ole ennen noin kurjaa kalustoa päästetty 519:lle..:icon_frown: Itse yritän välttää E94-telejä niin paljon, kuin mahdollista, yksi suihku riitti tälle vuodelle.
Veolian City L:t olivat jo yksinään hyvä syy mennä 519:llä viisnelosen sijaan.
 
Ei ole ennen noin kurjaa kalustoa päästetty 519:lle..:icon_frown: Itse yritän välttää E94-telejä niin paljon, kuin mahdollista, yksi suihku riitti tälle vuodelle.
Veolian City L:t olivat jo yksinään hyvä syy mennä 519:llä viisnelosen sijaan.

Kyllä niitä rämiseviä ja vuotavia teli-ikaruksia ajeli linjalla 519 myös veolian aikana joten turha nyt niitä helbin autoja on niin kauheasti mollata, muutenkin olen sitä mieltä että nuo helbin ikarus E94-telit tarjoavat pehmeämpää kyytiä kuin veolian muutamaa vuotta nuoremmat ikarus E94F-telit.
 
Kyllä niitä rämiseviä ja vuotavia teli-ikaruksia ajeli linjalla 519 myös veolian aikana joten turha nyt niitä helbin autoja on niin kauheasti mollata, muutenkin olen sitä mieltä että nuo helbin ikarus E94-telit tarjoavat pehmeämpää kyytiä kuin veolian muutamaa vuotta nuoremmat ikarus E94F-telit.
Voin sanoa, että Veolia piti paljon parempaa huolta Ikaruksistaan, kuin Helb. Toisaalta Veolialla ei ollut noilla linjoilla 90-luvun Ikaruksia, joten vertailu käy hankalaksi. Itse pidän kaikin puolin F-versiosta; moderni, penkitkin mukavammat, ehkä hieman vähemmän pehmeää kyytiä, siinä voit olla oikeassa, mutta parasta on juuri se, ettei Veolian Ikarukset sada sisälle (eivät toki Helbin E94F:tkään, mutta niitä en ole nähnyt H54:lla).
 
Voin sanoa, että Veolia piti paljon parempaa huolta Ikaruksistaan, kuin Helb. Toisaalta Veolialla ei ollut noilla linjoilla 90-luvun Ikaruksia, joten vertailu käy hankalaksi. Itse pidän kaikin puolin F-versiosta; moderni, penkitkin mukavammat, ehkä hieman vähemmän pehmeää kyytiä, siinä voit olla oikeassa, mutta parasta on juuri se, ettei Veolian Ikarukset sada sisälle (eivät toki Helbin E94F:tkään, mutta niitä en ole nähnyt H54:lla).

Ensinnäkään lentokenttälinjoille ei ole tarjottu yhtäkään 90-luvun autoa, vanhimmat tarjotut ovat juuri nämä teli-ikarukset sarjasta 63-70 jotka siis ovat vuosimallia 2000, näitäkin tuohon pakettiin on tarjottu vain 2 kpl. Veolia pitää kyllä huolta joistakin ikaruksista mutta tämä ei todellakaan koske läheskään kaikkia autoja, nythän muutamiin E94-sarjan autoihin on tehty isompia lattiaremontteja, samalla on sisustusta uusittu ja autot teipattu/maalattu uudestaan. Kuitenkin suuri osa uudemmista E94F-teleistä on aika surkeassa kunnossa, kattopaneelit repsottaa, penkkien jalustat umpiruosteessa, tukitankojen kiinnitykset irti ym. Tällaisia esimerkkejä on Vantaalla useita Veolian sarjasta 316-333. Mitä tulee tuohon viimeiseen kommenttiisi ettei VT:n ikarukset sada sisään, niin aiemmin tässä ketjussa tein havainnon veoliasta 342 (ikarus E94F) jonka matkustamoon valui vettä sisään kolmen penkkirivin matkalta.
 
Takaisin
Ylös