Havaintoja HSL-alueelta - elokuu 2014

Tulivat Poriin vuonna 2012 ja silloin saivat kahdeksi ekaksi numeroksi 12 eikä rekisteröintivuotta. 65 ja 66 olivat taas ekat vapaat numerot 12-alkuisissa.

Missä ihmeessä ne sitten olivat jemmassa, kun ensimmäinen tuli liikenteeseen 2013 huhtikuussa...? Ja muistaakseni #1265 aloitti taivalluksensa juurikin Helsingissä kesällä 2013... ja Porissa vasta kun talviaikataulukausi vaihtui elokuussa 2013.

 
Missä ihmeessä ne sitten olivat jemmassa, kun ensimmäinen tuli liikenteeseen 2013 huhtikuussa...? Ja muistaakseni #1265 aloitti taivalluksensa juurikin Helsingissä kesällä 2013... ja Porissa vasta kun talviaikataulukausi vaihtui elokuussa 2013.

Voi olla, että niitten hankinta tapahtui siinä vaiheessa kun tiedettiin jo, että 12-alkuiset numerot menevät Helsingin varikon uusille autoille ja nämä saivat sitten seuraavat vapaat numerot, joka tapauksessa näissä ei käytetty rekisteröintivuoden numerointia toisin kuin nyt tulleissa "Anderssonin" Scaloissa. Logiikan rikkoo myös tänä vuonna Helbiltä ostettu 165, mutta Se sopii toisaalta hyvin sarjaan 162-166, onhan Se samanikäinen ja muutenkin melkein samanlainen.
 
Kysyin eilen kuskilta tuon kyseisen auton Veolia 1266:n vuosimallia ja se oli joko 2012 tai 2013. "Joko-tai" siksi, että saatoin olla perjantain kunniaksi eilen hieman... Hmmm... Tuotteessa ja siksi siis jompikumpi, mutta ei kumpikin.
 
Kysyin eilen kuskilta tuon kyseisen auton Veolia 1266:n vuosimallia ja se oli joko 2012 tai 2013. "Joko-tai" siksi, että saatoin olla perjantain kunniaksi eilen hieman... Hmmm... Tuotteessa ja siksi siis jompikumpi, mutta ei kumpikin.

Onneksi ei ollut molemmat tuotteessa ;) Mutta silti molemmat vuosiluvut ovat väärin. Autot ovat tätä isoa hankintaerää http://phototrans.eu/2415,2880,1834,0.html vuodelta 2006.
 
Onneksi ei ollut molemmat tuotteessa ;) Mutta silti molemmat vuosiluvut ovat väärin. Autot ovat tätä isoa hankintaerää http://phototrans.eu/2415,2880,1834,0.html vuodelta 2006.

Minä sulle vuosiluvut vielä näytän.

Autas armias, jos olen oikeassa tai vähemmän väärässä, niin se ei ole ihan yksi tai kaksi kahvikuppia, millä tämä siviilioikeudellinen riita ratkaistaan... :cool:
 
Sipoo, Nikkilä 16.8.14

985 / PL 19 (Scania OmniExpress 340)
U988 / ML-Charter ERY-265 MB Sprinter
991 / PL 44 (Lahti Falcon)
 
16.8

h75X: HelB 6 (Scania L94 Ikarus E94 teli), HelB 703 ja 704 (Volvo 8700LE teli)
 
La 16.8. Espoo

NF #918 (Scania OmniExpress 320LE, KMT-618) / 15
 
16.8.:
HelB 1 ja 102 / h40, h43
Vähän outoja autoja lauantailiikenteelle.
 
Takaisin
Ylös