Havaintoja HSL-alueelta - elokuu 2017

To 17.8.

MLNRV 87 hajosi Vallilan varikon sisään-/ulosajoraiteelle ja tukki kolme kaistaa. Tuloksena Lahdenväylän linjat keskustan suuntaan myöhässä, itse olin 10 minuuttia vaikka olin ensimmäisiä, jotka kaistaa vaihtoivat väistääkseen.

Samaa ilmiötä myös muualla; TDF 1235 nelivilkuttaa Sörnäisten pysäkillä keskustaan rengasrikon vuoksi, kuulemma jo useamman tunnin. Tukkii Hämeentie 48:n sisään- ja ulosajon.
 
17.8.2017

NOF 1061/718 [Uusi Iveco Crossway LE/Vaikuttaa siltä että näissä on Cummins moottori eikä Iveco joka on 900-sarjan Ivecoissa]

IMG_20170817_180333.jpg
IMG_20170817_180432.jpg
 
17.8.2017

NOF 1061/718 [Uusi Iveco Crossway LE/Vaikuttaa siltä että näissä on Cummins moottori eikä Iveco joka on 900-sarjan Ivecoissa]

Mistä näin päättelet? Crosswayhin saa vain Ivecon omaa konetta. Tector 7:ää tarjotaan oletuksena, Cursor 9:n saa lisämaksusta. Myönnän tosin, että Tector 7 ja ISBe 6.7 ovat hyvin samankuuloisia moottoreita.
 
Mistä näin päättelet? Crosswayhin saa vain Ivecon omaa konetta. Tector 7:ää tarjotaan oletuksena, Cursor 9:n saa lisämaksusta. Myönnän tosin, että Tector 7 ja ISBe 6.7 ovat hyvin samankuuloisia moottoreita.

Itse en ole varma että onko Cummins mutta kuullostaa siltä aika paljon..
 
Itse en ole varma että onko Cummins mutta kuullostaa siltä aika paljon..

FPT:n (Ivecon) Tector 7 ja Cumminsin ISB koneilla on yhteinen historia 90-luvun EEA:ssa (European Engine Alliance). Tuolloin Cummins, Iveco ja New Holland löivät hynttyyt yhteen ja kehittivät yhdessä keskikokoluokan moottoriperheen. Virallisesti avioero tapahtui 2008, käytännössä jo vähän aiemmin. Siitä lähtien molemmat osapuolet ovat kehittäneet moottoreita itsenäisesti omia polkujaan. Tänä päivänä moottorit tunnistaa samasta lähtökohdasta tehdyksi tuijottamalla lohkoa, mutta siinä ne yhtäläisyydet melkein ovatkin.
 
18.8.17
NF 823 / 160
PL 813 / 150A, 150K
NF 6 / 154
NF 744 / e3
NF 604 / e533
TDF 88 / s112
TDF 202 / 132
 
Takaisin
Ylös