Havaintoja HSL-alueelta - elokuu 2024

29.8.2024

KAH 1324 / 633 (Kilvissä 633X Kerava)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
To 29.8

Jätkäsaari noin 20:25

PL 676/8X (Iveco crossway LE)
Lähti varikolle saukonpaadesta 19:57 lähdön jälkeen.
 
Tiktokissa tullut vastaan missä joku junnu on pelleillyt LIJ laitteella.
Oli laittanu citeaan runkolinjojen kilpiä jne..
Onko linkkiä
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Ei ole itsellä vielä tullut vastaan mutta uskallan väittää että kyseessä lienee ollut manuaalikilvet, ei LIJ. En toki mahdottomana pidä mutta luulisin että varikolla tai päättäreillä kokemuksen toivossa käyviä junnuja päästetään ratin taakse istumaan, mutta ei kyllä varmastikaan ylimääräisiä LIJ-kirjautumisia tehdä.
ICU:lla ei tietääkseni pysty kirjautumaan lähdöille LIJ:n kautta, joten pakko olla LIJ:n kautta kirjautunut.
 
Viimeksi muokattu:
En toki mahdottomana pidä mutta luulisin että varikolla tai päättäreillä kokemuksen toivossa käyviä junnuja päästetään ratin taakse istumaan, mutta ei kyllä varmastikaan ylimääräisiä LIJ-kirjautumisia tehdä.
Itse kiinnostuneena harrastelijana pääsin 550 lopetettua varikolle tutkimaan runko scaaloja. Tämä mekaanikko oli hyvin ammattitaitoinen ja tarmokas. Sain painella kaasua ja käynnistellä konetta yms. En ole varma onko kyseisissä dösissä LiJ kilvet. Mutta monia linjanumeroita siihen pistimme mm, 550, 23, 67 ja 15x.

Kuitenkin tuon keikan jälkeen kysyin pääsisinkö toiselle varikolle vierailemaan, mutta minulle kerrottiin että firman KAH johdolta on tullut päätös, että vierailijoita ei enään päästetä. Syytä ei taas kerrottu, mutta ehkäpä joku täällä saattaa tietää paremmin miksi tälläinen linjaus?
 
Viimeksi muokattu:
Itse kiinnostuneena harrastelijana pääsin 550 lopetettua varikolle tutkimaan runko scaaloja. Tämä mekaanikko oli hyvin ammattitaitoinen ja tarmokas. Sain painella kaasua ja käynnistellä konetta yms. En ole varma onko kyseisissä dösissä LiJ kilvet. Mutta monia linjanumeroita siihen pistimme mm, 550, 23, 67 ja 15x.

Kuitenkin tuon keikan jälkeen kysyin pääsisinkö toiselle varikolle vierailemaan, mutta minulle kerrottiin että firman KAH johdolta on tullut päätös, että vierailijoita ei enään päästetä. Syytä ei taas kerrottu, mutta ehkäpä joku täällä saattaa tietää paremmin miksi tälläinen linjaus?
Ruskeasuon varikko on suljettu alue.
 
Itse kiinnostuneena harrastelijana pääsin 550 lopetettua varikolle tutkimaan runko scaaloja. Tämä mekaanikko oli hyvin ammattitaitoinen ja tarmokas. Sain painella kaasua ja käynnistellä konetta yms. En ole varma onko kyseisissä dösissä LiJ kilvet. Mutta monia linjanumeroita siihen pistimme mm, 550, 23, 67 ja 15x.

Kuitenkin tuon keikan jälkeen kysyin pääsisinkö toiselle varikolle vierailemaan, mutta minulle kerrottiin että firman KAH johdolta on tullut päätös, että vierailijoita ei enään päästetä. Syytä ei taas kerrottu, mutta ehkäpä joku täällä saattaa tietää paremmin miksi tälläinen linjaus?
Kaikissa Koiviston Auto Helsingin autoissa on LIJ, samoin muitten firmojen jotka ajaa HSL-liikennettä (ei U-linjat)
 
Kysyin kylläkin vierailua ojangon varikolle
Liikennöitsijöistä on nyt tullut varovaisempia kuin aiemmin. Kilpailu on kovaa, eikä varikolle haluta ulkopuolisia silmiä toimintaa katsomaan. Lisäksi siinä on aina onnettomuus- tai tapaturmariski. Työntekijöitä suojaa työtapaturmavakuutus, ulkopuolisia ei.
 
Takaisin
Ylös