- Liittynyt
- 5 Maaliskuu 2010
- Viestit
- 2,836
Eipä niitä muita olekaan, mutta mielestäni niitä oli ko. sarjassa melko paljon suhteutettuna aiempiin ja myöhempiin sarjoihin (pl. 601-619 ja 763-781, joka unohtui aiemmin mainita). Jos nyt puhutaan lisää tästä OT-aiheesta, niin jatkokysymykseni tuohon teippauksien loppumiseen onkin, että millä perusteella on valittu kokomainoksiin teipattavia autoja? Volvoista (8500/8700) kokomainoksissa ovat olleet ainakin 489, 492, 499, 601, 614, 617, 618, 620, 621, 625, 626, 769, 773, 774, 776 ja 778, mutta vastaavasti suunnilleen samanikäisistä Scaloista vain 748.
Käsittääkseni mainostaja voi halutessaan vähän määrittää aluetta jossa haluaa mainoksensa nähtäväksi. Sen perusteella sitten valitaan auto teipattavaksi. Ei ole siis sattumaa, että esim. Aurinkomatkat mainostaa lentokentällä. Mainosten häviäminen Nobinan osalta liittyy varmasti siihen, että tilaajaväriä ei saa peittää mainoksella. Suurin osa kokopäiväisesti liikenteessä liikkuvasta kalustosta alkaa olla tilaajaväreissä. Mainostajalle ei ole hyötyä mainostaa varikolla