Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2014

Eipä niitä muita olekaan, mutta mielestäni niitä oli ko. sarjassa melko paljon suhteutettuna aiempiin ja myöhempiin sarjoihin (pl. 601-619 ja 763-781, joka unohtui aiemmin mainita). Jos nyt puhutaan lisää tästä OT-aiheesta, niin jatkokysymykseni tuohon teippauksien loppumiseen onkin, että millä perusteella on valittu kokomainoksiin teipattavia autoja? Volvoista (8500/8700) kokomainoksissa ovat olleet ainakin 489, 492, 499, 601, 614, 617, 618, 620, 621, 625, 626, 769, 773, 774, 776 ja 778, mutta vastaavasti suunnilleen samanikäisistä Scaloista vain 748.

Käsittääkseni mainostaja voi halutessaan vähän määrittää aluetta jossa haluaa mainoksensa nähtäväksi. Sen perusteella sitten valitaan auto teipattavaksi. Ei ole siis sattumaa, että esim. Aurinkomatkat mainostaa lentokentällä. Mainosten häviäminen Nobinan osalta liittyy varmasti siihen, että tilaajaväriä ei saa peittää mainoksella. Suurin osa kokopäiväisesti liikenteessä liikkuvasta kalustosta alkaa olla tilaajaväreissä. Mainostajalle ei ole hyötyä mainostaa varikolla ;)
 
Eipä niitä muita olekaan, mutta mielestäni niitä oli ko. sarjassa melko paljon suhteutettuna aiempiin ja myöhempiin sarjoihin (pl. 601-619 ja 763-781, joka unohtui aiemmin mainita). Jos nyt puhutaan lisää tästä OT-aiheesta, niin jatkokysymykseni tuohon teippauksien loppumiseen onkin, että millä perusteella on valittu kokomainoksiin teipattavia autoja? Volvoista (8500/8700) kokomainoksissa ovat olleet ainakin 489, 492, 499, 601, 614, 617, 618, 620, 621, 625, 626, 769, 773, 774, 776 ja 778, mutta vastaavasti suunnilleen samanikäisistä Scaloista vain 748.
Voisivatko syynä olla esim. matkustajamäärät. Turhaa laittaa mainosbussia Espoon ja Vihdin rajalle ajelemaan, missä kukaan ei näe sitä. Lisäksi muistelen jonkun CBF:n City L-telin olleen kokomainoksissa vai olenko väärässä? Myös #411 on ollut kokomainoksissa:http://www.kuukankorpi.com/paikallisliikenne/nof410-412.html
 
Lisäksi muistelen jonkun CBF:n City L-telin olleen kokomainoksissa vai olenko väärässä?

Kaasu-City L -teli 197 oli Tallinkin ja Eckerön mainoksissa h15A:n aikaan, 2-akselisista City L:istä 321 oli Bilteman mainoksissa ajaessaan h73:lla. Lisäksi NF 686 oli Korkeasaaren mainoksissa.
 
Viimeksi muokattu:
Joonas Pion mainitsemista sarjoista NF #601-619 ja #620-642 kokomainoksia on vähennetty viime aikoina luultavasti siksi, että niistä suurin osa on ensimmäisen sopimuskautensa jälkeen siirtynyt selvästi vähemmälle ajolle. Ei mainoksia kannata pitää sellaisissa busseissa, jotka suurimman osan ajasta seisoskelevat varikolla.
 
Vielä mainoskeskusteluun liittyen; Wayback machine on tallentanut Kuukankon sivuilta mm. seuraavaa dataa.
22.2.07
7.10.08
13.9.10

Vertailun vuoksi nykyhetki ja voidaan todeta, että kaikenkaikkiaan mainosten määrä on vähentynyt.
Veolialla ja Westendillä on ollut aikasen lailla paljon mainoksia parhaina aikoina :D
 
Viimeksi muokattu:
Tuo ajojen vähyys on kyllä luonnollinen selitys; en vain tullut ajatelleeksi miten paljon noiden ko. autosarjojen ajot ovat itse asiassa vähentyneet. Mutta kiitokset vastauksesta Nakille ja JT:lle.

Vielä tosin mietin syytä sille, miksei pitkää päivää tekevien autojen, kuten 763-781, kokomainosbuumi enää jatku entiseen malliin.
 
Jollain Veolian varikolla on näemmä käynyt tihulaisia, kun ainakin autojen 1244 ja 1251 keulaa on sotkettu tussein ja spray-maalein :mad: Autot näyttivät kuitenkin olevan normaalisti linjalla tänään
 
Mikähän tai kuka on tämmöinen "oikea" taho? Ja mitä tapahtuu?

Voit itseksesi miettiä kenelle luulisit tämän asian kuuluvan. Ainiin itseasiassa tapahtui jo, kaikki autot on putsattu!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Takaisin
Ylös