Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2016

HelB:n Runkolinja Scaloihin (1305-1341) on asennettu pakokaasujen (AdBlue) jälkikäsittelylaitteet.

Onko ne saatu jo kaikkiin vai? Kevään mittaan tuntui tulevan kauhean hitaasti kun niitä alkukeväästä alettiin asentaa. Tosin kalusto oli silloin ahkerasti linjalla. Itsellä ei viime ajoista tietä kun jo kuukauden lomalla ollut. Nämähän tosiaan asennettiin sen takia että saadaan Scalojakin kierrätettyä linjalla 560. Mutta on kyllä olemattoman pienet nuo jälkiasennetut tankit.
 
Nämähän tosiaan asennettiin sen takia että saadaan Scalojakin kierrätettyä linjalla 560.
HSL:n hallituksen päätöksen mukaan HSL taas maksaa HelB:lle niistä, jotta typpidioksidipäästöt vähenevät erityisesti Eliel Saarisen tien tunnelissa (missä 550 liikennöi).
 
27.7

NOF 441 / 624, 631, 712 (Volvo City L) Eipä ole vähään aikaan näkynyt ajossa.
 
28.7

NOF 789 / h94A (Iveco Irisbus Crossway LE)
NOF 932 / h95 (Scania OmniExpress 320LE)

Ja toinenkin OmniExpress linjalla 94A, luotettavan lähteen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
28.07.2016.

Espoo, 16.30, Länsiväylä

Tdf 303 hätävilkut päällä, ja moottori luukku auki. Linjakilvissä 150A Kamppi. Kuljettajaa ei missään, tai matkustajia.
 
29.7. Helsinki
Helb 1547/322
Nof 616/h65a
Nof 12/h62
Nof 919/112
Nof 753/731&739
Nof 472/722
Nof 15/122a
Nof 614/h21v
PL 717/171&172
Tdf 310/111
 
Helsinki 29.7.2016

Nobina 601 kokovalkoisena / 21V. (Bussi oli kolarissa 9.12.2015)
 
Takaisin
Ylös