Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2017

25.7
Nof 930&931/554 (Scania Omniexpress 320le)

26.7
Helb 1014&1018/2x (Scala)
Nof 16/160 (Vest Center H)
Nof 895/111 (Volvo 8900le)
Nof 980/212 (MB- Citaro Le)
PL 632/172 (Citea SLE-129)
PL 642/106K (Citea SLE-129)
PL 828/147T (Lahti 402-teli)

Nobina 763 on saanut Puustellikallion kokomainoksen.
 
Ok kiitos

27.7
PL 255 150A
PL 940 165
NF 800 65

---------- Viestit yhdistetty klo 14:27 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 09:03 ----------

Jatkoa
27.7
PL 255 150K & 150A
PL 259,828 150 & 147
NF 922 65
TDF 307? 145N
PL 271 42
NF 1037, 1033, 1024, 651 3,543 & NF 1014 158
pl828.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Olisikohan vristo ollut testiajolla? :)
Olin tosiaankin purkamassa akkuja. ;)
Hauskaa duunia ajella Linkkerillä pitkin kaupunkia ja ainoa tarkoitus on purkaa täydet akut noin 20 prosentiin. Sitten uusi lataus ja taas purkamaan.
 
Olin tosiaankin purkamassa akkuja. ;)
Hauskaa duunia ajella Linkkerillä pitkin kaupunkia ja ainoa tarkoitus on purkaa täydet akut noin 20 prosentiin. Sitten uusi lataus ja taas purkamaan.

Tuossa siis vastaus bussinkuljettajien jaksamisongelmiin! Ensin puolipäivää linjalla ja sitten loppupäivä rentouttavaa akkujen purkamista sähköbussilla kruisaillen. :smile:
 
Hauskaa duunia ajella Linkkerillä pitkin kaupunkia ja ainoa tarkoitus on purkaa täydet akut noin 20 prosentiin. Sitten uusi lataus ja taas purkamaan.

Saako udella mistä syystä? Sähköbussien tekniikka on meikäläiselle vielä aivan vierasta.
 
Saako udella mistä syystä? Sähköbussien tekniikka on meikäläiselle vielä aivan vierasta.
Testattiin uusien latausasemien (Malminkartanossa ja Hakaniemessä) tekniikkaa, softaa ja yhteensopivuutta Linkkerin kanssa. Niissä on näet uusi laite- ja softatoimittaja Puolasta. Testien tilaaja oli tämä laitetoimittaja ja toteuttaja HKL. He tarvitsivat kaksi Linkkeriä (kahtena viimeisenä testipäivänä yksi) näihin testeihin ja sopiva oli PL, jolla on nyt kaksi vapaata Linkkeriä odottamassa liikenteen aloitusta linjalla 51. Minun ja erään toisen kollegani tehtävänä oli ladata bussi ja tyhjentää se (ajamalla) ja sama uudestaan.

---------- Viestit yhdistetty klo 23:50 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 23:48 ----------

Tuossa siis vastaus bussinkuljettajien jaksamisongelmiin! Ensin puolipäivää linjalla ja sitten loppupäivä rentouttavaa akkujen purkamista sähköbussilla kruisaillen. :smile:
En ollut linjalla neljään päivään ollenkaan vaan työtehtäväni oli vain noiden Linkkerien parissa. Ja uteliaiden ihmisten kysymyksiin vastaillessa.
 
29.7
Helb 1001/h40
Helb 1101/h14X- Ajeli 14X linjakilvessä Mäntytie kohdalla.
Nof 723/717
Nof 921/235
Nof 942/436
Nof 999/218
Pl 676/h7x
 
Sen mitä tammikuusta Kaivokselassa asunut ei ainakaan talvellakaan näkynyt VDL:ää 411/421:llä kertaakaan. Ja töissä nään myös kyseistä linjaa usein.

Minäkään en ole kertaakaan nähnyt tänä vuonna VDL:ää näillä linjoilla.
 
Takaisin
Ylös