- Liittynyt
- 2 Maaliskuu 2016
- Viestit
- 1,111
27.7
HelB #1702 / 433K (Volvo 8900LE facelift)
HelB #1702 / 433K (Volvo 8900LE facelift)
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
27.7. klo 14.59 Helb #1403 (Teli-omni)
Seisoi Mannerheimintiellä Töölön tullin Shellin kohdalla bussikaistalla etelään. Kuljettajan sivuikkunan alapuolinen luukku ja takaluukku auki.
Heh itsellänikin samanlainen tapahtui opiskeluaikoina pari vuotta sitten kun lähdin kuljettamaan koulun tavaroita Lyypekin joulumarkkinoille Saksaan. Päätettiin kaverin (toisen kuskin) kanssa sitte että lähetään käymään Hampurissa kun se tossa lähinurkilla on. No ympäristötarraahan ei ollut autossa joten junalla jouduttiin menemään. Sitte päätettiin kokeilla paikallista joukkoliikennettä nii johan mä vielä ruuhka-aikana sitten vahingossa näytin merkkiä siinä pysäkillä 30 ihmisen ympäröimänä, tajusin sen noin sekunnin myöhemmin että ei perhana, ei näin. Hävetti hieman mutta eipä se väärinkään oleNäin se toimii käänteisesti: odotellessani Berliinissä bussipysäkillä bussia oikea bussi saapuikin ja näytin vanhasta tottumuksesta pysähtymismerkkiä. Bussi kurvasi pysäkille ja astuin sisään. Kuljettaja sitten tokaisi minulle "ich bin keinen Taxi" (=en ole mikään taksi). Kertoi toki tuon perään ettei pysähtymismerkkiä tarvitse näyttää. Mutta berliiniläisten bussinkuljettajien "ystävällisyys" on mainittu jossain matkaoppaassakin...
Lähes aina lepäävät viikonloppuisin. Nyt kesäaikanakin olleet vähemmän ajossa monikin kaasu-MAN27.7
14: HelB 1302,1401
24: HelB 1545,1546,1547,1810 ei ainuttakaan kaasumania tai Hybridiä linjalla
Totta, mutta heille kaikilla on aivan varmasti asianmukainen lippu olemassa. Harva uskaltaa riskejä ottaa ulkomailla kun ei paikallisia seuraamuksia tiedä. Tässä on kanssa kielimuuri. Jos bussiin tulee 40 hälisevää turistia koita siinä sitten neuvoa jokaista tulemaan näyttämään lippua kuljettajalle ja aikaa menee ainakin 10 minuuttia eikä voi millään muistaa yksitellen naamoja kuka tuli siinä joukossa sisään ja kuka oli jo bussissa. Myös valitettavan suuri osa turisteista puhuu vain omaa kieltä (espanjaa, saksaa jne.) ja englannin kieli todella heikolla tasolla. Avorahastus olisi keskustalinjoilla ainakin turistisesonkiaikoina runkolinjojen tapaan ainoa korjaava menetelmäOlen huomannut, että Kampin pysäkillä turistit astuvat Hernesaareen menevään 14:ään keskiovista eikä kuljettajat yritäkään puuttua asiaan. Tänään havaitsin samanlaisen touhun Lasipalatsin pysäkillä koskien Seurasaareen menevää 24:ää. Olisi hyvä jos jossain olisi ohjeet miten kuljetaan.
24: HelB 1545,1546,1547,1810 ei ainuttakaan kaasumania tai Hybridiä linjalla
Parilla runkolinjabussilla on näyttänyt olevan viime aikoina ongelmia linjanumeroiden kanssa. Ainakin 1506 (alla), 1900 ja 1308 (ei kuvaa) on näyttänyt Helbin logoa linjanumeron paikalla. Mistähän tuokin mahtaa johtua, jos kerran LIJ ohjaa kilpiä?
Villi arvaukseni (perustuu osittain kokemukseeni): LIJ-laitteen kuljettajakorttilukija sijaitsee kojelaudan päällä (näen kuvasta, että sijaitsee) ja siihen paistaa usein aurinko, joka kuumentaa ko. laitetta niin, että se ei toimi. Tällöin ei pysty kirjautumaan järjestelmään ja linjakilpiäkin on ohjattava manuaalisesti.Parilla runkolinjabussilla on näyttänyt olevan viime aikoina ongelmia linjanumeroiden kanssa. Ainakin 1506 (alla), 1900 ja 1308 (ei kuvaa) on näyttänyt Helbin logoa linjanumeron paikalla.
Näytä liitetiedosto 2949
Mistähän tuokin mahtaa johtua, jos kerran LIJ ohjaa kilpiä?
Villi arvaukseni (perustuu osittain kokemukseeni): LIJ-laitteen kuljettajakorttilukija sijaitsee kojelaudan päällä (näen kuvasta, että sijaitsee) ja siihen paistaa usein aurinko, joka kuumentaa ko. laitetta niin, että se ei toimi. Tällöin ei pysty kirjautumaan järjestelmään ja linjakilpiäkin on ohjattava manuaalisesti.