Havaintoja HSL-alueelta - helmikuu 2010

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
21.2.

h66: Helb 316 (Ikarus E94F teli) & 4 (Scania Ikarus teli)
h65A: Helb 124 (Scania Ikarus teli) & 1 (Scania Carrus city L)
h20: Helb 50 (Volvo Ikarus teli)
h42: Helb 602 (Man lion's city LL h20 vakioauto)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
22.2.2010 n. klo 6:45

e52 / Helb #9542 (Volvo B10BLE/Carrus City L) sammui juuri ennen Otaniementien ja Vuorimiehentien risteystä. Kuski sai auton kuitenkin käyntiin, antoi hieman monoa ja sen jälkeen matka jatkui normaalisti.
 
Mitähän siellä Nobinalla säädettiin viime yönä...

21.2.-22.2. yö
NF 4 / 95N

Lisäksi 0.50 Mellunmäestä lähtenyttä (yön viimeistä) vuoroa ei ajettu. Onneksi 5 minuuttia myöhemmin tuli 97N, jolta ehti juuri ja juuri vaihtamaan 94N:ään Itäkeskuksessa.
 
Kotimatka töistä:

e21 / NF #287 (Scania L94 / Ikarus E94) klo 15.00 lähtö sellosta: Bussi ei reagoinut mitenkään kaasupolkimeen liikkeelle lähtiessä ilman, että auton sammutti ja käynnisti uudelleen. Muutaman kerran tämän manööverin toistettuaan, katsoi kuski parhaaksi laittaa matkustajat Viherlaakson ostarin kohdalla autosta pihalle, josta matka hetken päästä jatkui klo 15.10 sellosta lähteneellä e21:llä NF #68:n (Scania L94 / Ikarus E94) voimin. NF #287 kuski päästeli suhinasta päätellen autosta ilmoja pihalle, puhuen samalla kännykkään, sen jälkeen huudatti konetta kierrokset tapissa pari minuuttia ja kaahasi tiehensä. Ohitimme sen tosin NF #68:lla jälleen Järvenperässä, noin kilometri ennen s315 päättäriä, jonne bussi oli jälleen hätävilkut päällä hyytynyt.

Haettuani tyttäreni päivähoitopaikastaan Hevostilantieltä, astuimme e82 / NF #492 (Volvo 8700LE/B7RLE) kyytiin Juvankartanontien ja Juvan teollisuuskadun risteyksen pysäkillä ja TÄMÄKIN bussi teki jonkinlaisen tenän keskellä Juvan teollisuuskatua, jolloin kuskin piti sammuttaa kone ja käynnistää bussi uudelleen, jotta saimme jatkettua matkaamme kotiin Niipperiin saakka.

Päivän saldo: sekä matkalla kotoo töihin, matkalla töistä hakemaan lasta hoidosta ja matkalla hoitopaikasta kotiin , eli yhteensä kolme kertaa kolmessa eri bussissa matka viivästyi jonkin teknisen vian seurauksena. What are the odds? :lol:
 
22.2.

h39: Helb 9605 (Scania Carrus city L)
h42: Helb 414 (Scania Ikarus E94F) & 9808 (Volvo Carrus city L)
h79: TLL 24 (Volvo 8500LE CNG) :D

h20: Helb 9806 (Volvo Carrus city L) & 51 (Volvo Ikarus teli) & 130 (Scania Ikarus)
h18: Helb 47 (Volvo Ikarus teli) & 63 (Scania Ikarus teli)
506: Helb 128 (Scania Ikarus)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Helsinki 22.2.

HelB 9950 / h39
HelB 9910 / 345
PL 855 / h59
PL 821 / 504

Onkohan Mannit ja Kaasu-Säfflet vilustuneet kun niin vähän näkyy linjalla?
 
23.2

h66A & h65A = Helb 803 (Man Lion's city LL)
h42= Helb 9810 &9808 (Volvo Carrus city L), 904 (Man Lion's city LL)
345= Helb 9910 (Volvo Carrus city U)
h14B= Helb 412 (Scania Ikarus E94F)

h43 on nyt myös ''helmilinja'' ja pysäkkinäyttöjä on asennettu vakioautoihin.
 
Vähän lievempänä muistan kyllä törmänneeni. Mukava löytö on myös lumipyryisen yön auki ollut kuljettajan sivuikkuna ja tuollainen lumilasti kuljettajan aitiossa.

Eilen tuli nähtyä sellainen karavaani, jossa Nobinan Volvo 8700 oli hinausauton kyydittävänä kuljettajan ikkuna auki. Lähimpään Nobinalandiaankin on havaintopaikalta Espoosta sen verran matkaa, että taisi hinaus olla vasta alkumatkassa... Ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin - molemmat takapyörät olivat kyllä tässä yksilössä tallella. :roll:
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös