Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2022

PL 825 pitkä Volvo 8900 oli linjalla 59. Matka jäi kesken kuljettajanvaihdon kohdalla Hakamäentiellä Kivihaassa takarenkaan tyhjenemisen vuoksi
 
Viimeksi muokattu:
11.4.2022
NF 858/8X(Nobinan Citea LLE-120)
HelB 906-ja 907/550(Scala-telit)
NF 998/30(OmniExpress 320LE-teli)
PL 723/57
NF 999/212(OmniExpress 320LE-teli)
HelB 905/560(Sininen Scala-teli)
PL 672/53
NF 889/502(VDL Citea LLE-120)
 
Viimeksi muokattu:
Helsinki 11.4.2022

Nobina 887, 888 / 8X. Teippejä ei oltu täysin palautettu. 887:ssa ei ollut kylkinumeroa ainakaan keulassa eikä kuljettajan kyljellä. 888:ssa taas ei ollut sisällä mitään tarroja
 
Minulla ei ole HSL-alueen kalustosta kovinkaan tarkkaa tietoa, mutta nyt kun olen lukenut havaintoja näistä Nobinan VDL:istä, jotka poistuivat jo viime vuoden elokuussa ja nyt ainakin osa on homeisina takaisin liikenteessä, niin heräsi kiinnostus. Miksi tällaista kalustoa on otettu takaisin käyttöön? Onko Nobinalla jotain kalustopulaa? Jos kerran "kilpailutuksien, melun ja vikojen takia" poistettiin (+kaikki muut syyt mitä täällä on mainittu) niin mitä järkeä on ottaa autoja takaisin käyttöön ilmeisesti entistä huonommassa kunnossa? Pahoittelut jos tästä on jo ollut puhetta, ketjut vilisee silmissä :D
 
Minulla ei ole HSL-alueen kalustosta kovinkaan tarkkaa tietoa, mutta nyt kun olen lukenut havaintoja näistä Nobinan VDL:istä, jotka poistuivat jo viime vuoden elokuussa ja nyt ainakin osa on homeisina takaisin liikenteessä, niin heräsi kiinnostus. Miksi tällaista kalustoa on otettu takaisin käyttöön? Onko Nobinalla jotain kalustopulaa? Jos kerran "kilpailutuksien, melun ja vikojen takia" poistettiin (+kaikki muut syyt mitä täällä on mainittu) niin mitä järkeä on ottaa autoja takaisin käyttöön ilmeisesti entistä huonommassa kunnossa? Pahoittelut jos tästä on jo ollut puhetta, ketjut vilisee silmissä :D

Pahimmat "kalustopulat" taisivat olla talvella, kun nähtiin kovasti muuta kalustoa nivelrunkolinjoilla, mutta silloin ne eivät kuitenkaan palanneet liikenteeseen. Tänään aloittanut raitiovaunua korvaava linja 8X, jolla nuo 12-VDL:ät ovat olleet taitaa olla se varsinainen syy, että ovat nyt takaisin liikenteessä.
 
Minulla ei ole HSL-alueen kalustosta kovinkaan tarkkaa tietoa, mutta nyt kun olen lukenut havaintoja näistä Nobinan VDL:istä, jotka poistuivat jo viime vuoden elokuussa ja nyt ainakin osa on homeisina takaisin liikenteessä, niin heräsi kiinnostus. Miksi tällaista kalustoa on otettu takaisin käyttöön? Onko Nobinalla jotain kalustopulaa? Jos kerran "kilpailutuksien, melun ja vikojen takia" poistettiin (+kaikki muut syyt mitä täällä on mainittu) niin mitä järkeä on ottaa autoja takaisin käyttöön ilmeisesti entistä huonommassa kunnossa? Pahoittelut jos tästä on jo ollut puhetta, ketjut vilisee silmissä :D
Kyllä siinä, on järkeä ottaa ajosta poistettuja takaisin ajoon.Yhtä hyvin Nobinan Crossarit voitaisiin ottaa takaisin ajoon jos kerran nämäkin otetaan ajoon.8700LE-Telien säästäminen olisi helpottanut todennäköisesti Nobinan kalustopulaa joka on näkyvissä esimerkiksi linjoilla 30 ja 40.Katsotaan sitten kun HelB:n uudet Sähkönivelbussit tulevat 570:lle, niin luultavasti käy samoin tai ei eipä sitä koskaan tiedä.h8X:llä on tällä hetkellä parikin VDL:ää liikkellä niin eivät todellakaan ole homeessa.Tosin NF 886:n katto vuotaa ja on homeessa, se kyllä pitäisi korjata jotenkin ei ole hyvä ajella viallisella bussilla.Toivottavasti tämä Nobinan kalustopula paranee, BYdejä tilataan varmaan lisää samalla tavalla kun Muovikasajokakin(Suburban).BYDit eivät voi loppua kesken kilpailutuksen eihän subbit, voi korvata koko ajan 30:n kalustoa jatkuvasti sitten 200:selle ja 510:lle ei riitä enää kalustoa ja pitää laittaa sinisiä busseja tilalle:cool:

---------- Viestit yhdistetty klo 16:44 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:36 ----------

Pahimmat "kalustopulat" taisivat olla talvella, kun nähtiin kovasti muuta kalustoa nivelrunkolinjoilla, mutta silloin ne eivät kuitenkaan palanneet liikenteeseen. Tänään aloittanut raitiovaunua korvaava linja 8X, jolla nuo 12-VDL:ät ovat olleet taitaa olla se varsinainen syy, että ovat nyt takaisin liikenteessä.
Olet oikeassa Makke, juurikin tämä on se syy miksi VDL:iä näkyy h8X:llä.h8X:n liikennöintiin juurikin sovitettiin nämä VDL:t tosin aamulla vuoroa oli vetämässä, yksi 8900-sarjalainen kylkinumeroltaan 808.Muut olivat pelkästään VDL:iä mitä itse ainakin näin tänään, nämä VDL:ät kelpaavat kyllä vielä ajoon,ovathan ne vasta 9-vuotiaita tuskin sen ikäisessä bussissa jotain vikaa on.Tosin kuin NF 812 poistettiin vain hetkeksi kesäliikenteen 2021 alettua mutta, otettiin takaisin ajoon syysliikenteen alussa.812:lle tuli tarvetta Nobinan linjoilla niin otettiin takaisin ajoon:lol:
 
Kyllä siinä, on järkeä ottaa ajosta poistettuja takaisin ajoon.Yhtä hyvin Nobinan Crossarit voitaisiin ottaa takaisin ajoon jos kerran nämäkin otetaan ajoon.

Uskoisin että ne Nobinan vanhat Ivecot ovat jo myyty jonnekin Tsekkiin tai Puolaan kuten myös monet muut poistetut Ivecot.
 
Takaisin
Ylös