Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2018

12.12
HelB 311/616 (Scania L94UB/Lahti Scala 4x2)
PL 759/994 (Iveco)
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä se on jo pidemmän aikaa korvannut jotain rikki olevaa autoa, ja ollut siksi usein samassa vuorossa?

Tai sitten ko. vuoro on yksi lyhyimmistä, jolloin yli-ikäinen kannattaa sijoittaa siihen, jos sellaisella on pakko ajaa. HSL oletettavasti maksaa alennettua korvausta yli-ikäisellä ajamisesta, joten siksi ne kannattaa laittaa mahdollisimman lyhyisiin vuoroihin.
 
Tai sitten ko. vuoro on yksi lyhyimmistä, jolloin yli-ikäinen kannattaa sijoittaa siihen, jos sellaisella on pakko ajaa. HSL oletettavasti maksaa alennettua korvausta yli-ikäisellä ajamisesta, joten siksi ne kannattaa laittaa mahdollisimman lyhyisiin vuoroihin.
Ovathan ne muutkin yli-ikäiset vakiovuoroissa 64:llä ja 67V:llä; tosin tässä kuussa olleet aika paljon poissa liikenteestä. Yli-ikäisten käyttö johtuu siitä, että vanhoihin Pohjolan liikenteen sopimuksiin lisättiin talviliikennekaudelle yli viisi autoa, joten varmaankin niiden käyttö on HSL:n hyväksymää. 822 oli alkusyksystä 112:n vakio, tosin vain iltaruuhkassa. Eilen se oli muuten datan mukaan kokopäivävuorossa 962:lla, samoin tänään.
 
822 oli alkusyksystä 112:n vakio, tosin vain iltaruuhkassa. Eilen se oli muuten datan mukaan kokopäivävuorossa 962:lla, samoin tänään.

Nyt taidat puhua kahdesta eri autosta: Nobinan 822 on vakioauto linjalla 112 itapäivällä, ja Pohjolan Liikenteen 822 oli eilen 962:lla.
 
13.12.2018

HelB 729, 936/ h14 [pätkä kaasu MAN]
HelB 1815/ h18 [pätkä Subi/ ilmeisesti auton 1343 tilalla...

TDF 521/ h69 [Volvo 8700 B12BLE 6x2]
 
Nyt taidat puhua kahdesta eri autosta: Nobinan 822 on vakioauto linjalla 112 itapäivällä, ja Pohjolan Liikenteen 822 oli eilen 962:lla.
Tarkoitin siis tarkotin linjaa 111, havaitsin kerran PL 822:n siellä ja sanottiin, että se olisi iltaruuhkassa vakiona.

---------- Viestit yhdistetty klo 07:26 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 07:16 ----------

Ei sittenkään, tein silloinkin saman virheen PL 822/112, ja vastattiin, että 822/112 vakio. Eli PL 822 oli vara-auto. Kyllä mielestäni pitäisi pitää todennäköisempänä sitä, että ykkösen tilalla on kakkonen, kuin että yhtiö on väärä. Nof 822 kun ei ole mielenkiintoinen bussi, PL 822 taas yli-ikäinen ja HSL-alueen ensimmäisiä Volvo 8700:ja.
 
Takaisin
Ylös