- Liittynyt
- 4 Marraskuu 2005
- Viestit
- 427
Havainnointia se vakioautojenkin havainnointi on. Kun saman auton näkee lähtevän samaan aikaan viikon, kuukauden, tai jopa vuosien ajan, niin varmuus siitä, että se kuuluu siihen vuoroon, kasvaa.
Eri asia sitten on raportointikynnys. Busseja pitää korjata ja huoltaa, joten melkein joka ikinen päivä on jonkun vuoron vakioauto pilttuussa, ja toinen auto tilalla. Onko raportoimisen arvoista, jos linjalla oleva auto on korvattu samanlaisella autolla? Onko raportoimisen arvoista, jos kaksi linjan eri vuoroissa olevaa autoa on vaihdettu toistensa tilalle?
Jokaisella on tällaisiin kysymyksiin omat vastauksensa. Vaikkeivät kaikki täällä julkaistavat havainnot sellaisia olekaan, joita itse huomaisi tai raportoisi, niin ei niitä silti ole mitään syytä lähteä lyttäämään.
Minulla on aika korkea kynnys tämän asian suhteen, pitää olla melko erikoinen auto, jotta se kiinnittäisi huomioni. Mitä tutumpi linja, sen parempi "vakioautosilmä", vaikken tarkkaa kirjaa pidäkään. Toisaalta töissä olen kaikkein tutuimpien linjojen parissa, joten saatan hyvinkin ihmetellä, mitä matkalaukkutelineetön ScaLa 12-sarjasta tekee ajettavanani lentokenttälinjoilla 11-sarjalaisen telineauton tilalla.
Eri asia sitten on raportointikynnys. Busseja pitää korjata ja huoltaa, joten melkein joka ikinen päivä on jonkun vuoron vakioauto pilttuussa, ja toinen auto tilalla. Onko raportoimisen arvoista, jos linjalla oleva auto on korvattu samanlaisella autolla? Onko raportoimisen arvoista, jos kaksi linjan eri vuoroissa olevaa autoa on vaihdettu toistensa tilalle?
Jokaisella on tällaisiin kysymyksiin omat vastauksensa. Vaikkeivät kaikki täällä julkaistavat havainnot sellaisia olekaan, joita itse huomaisi tai raportoisi, niin ei niitä silti ole mitään syytä lähteä lyttäämään.
Minulla on aika korkea kynnys tämän asian suhteen, pitää olla melko erikoinen auto, jotta se kiinnittäisi huomioni. Mitä tutumpi linja, sen parempi "vakioautosilmä", vaikken tarkkaa kirjaa pidäkään. Toisaalta töissä olen kaikkein tutuimpien linjojen parissa, joten saatan hyvinkin ihmetellä, mitä matkalaukkutelineetön ScaLa 12-sarjasta tekee ajettavanani lentokenttälinjoilla 11-sarjalaisen telineauton tilalla.