Havaintoja HSL-alueelta - maaliskuu 2011

Oivoi :( Niin ne rupeaa pääkaupunkiseudun (ellei jopa suomen, tai jopa maailman) parhaat bussit häipymään katukuvasta oikein sarjassa kirjaimellisesti savuna ilmaan :(

R.I.P Volvo Carrus City L / VT 361

Carrus City L :ät on parhaimpia ja varsinkin jossa on penkit kiinnitetty yhteen!
 
Helsinki 8.3

Hyppäsin kuuden aikaan Malmilla Nobinan autoon 752 linjalla 77A, takapenkki oli täynnä isojakin läpinäkyviä paksuja lasinsiruja, siruja oli myös ympäriinsä lattialla auton takaosassa. Tuossa kunnossa ei kyllä auton pitäisi olla linjalla...
 
Kolme HelBin kuljettajaa on kertonut yrittäneensä saada toista autoa 707:n tilalle viimepäivinä ja vikalappuja on täytelty sen lisäksi. Siellä se vaan H43:lla nykii "niskoja poikki" edelleen. Kuinka rikki auton täytyy olla ettei sillä enää ajeta?
 
Kolme HelBin kuljettajaa on kertonut yrittäneensä saada toista autoa 707:n tilalle viimepäivinä ja vikalappuja on täytelty sen lisäksi. Siellä se vaan H43:lla nykii "niskoja poikki" edelleen. Kuinka rikki auton täytyy olla ettei sillä enää ajeta?

Lauantaina myös summeri soi joka pysäkillä kun paineet ei riittäneet, mutta niin taitaa olla lähes jokaisessa MANissa. :D
 
Kolme HelBin kuljettajaa on kertonut yrittäneensä saada toista autoa 707:n tilalle viimepäivinä ja vikalappuja on täytelty sen lisäksi.
Ajelin sen perässä toissalauantaina (itse olin h40:llä) ja voi sitä savun määrää joka sen perästä tuli. Oli tosin pakkaspäivä ja muutkin Helbin maakaasu-MANit savuttivat, mutta tuon HelB 707:n kohdalla huomasi jo kaukaa, että missä se kulki, kun koko sen ympäröivä tienoo oli savun ja höyryn vallassa.
 
Viimeksi muokattu:
Oivoi :( Niin ne rupeaa pääkaupunkiseudun (ellei jopa suomen, tai jopa maailman) parhaat bussit häipymään katukuvasta oikein sarjassa kirjaimellisesti savuna ilmaan :(

R.I.P Volvo Carrus City L / VT 361

Niin hyvä kuin tuo bussityyppi onkin työkaluna, on sille erittäin tyypillistä nuo moottoritilapalot.

Olikohan se nyt rakenteeltaankin sellainen, että jos siitä ei pidetä huolta, niin em. palo on "melkeimpä väistämätöntä". Taisi olla jotenkin niin, että moottoriöljyn paluuletku on suoraan kuuman pakosarjan yläpuolella. Moottorit likaantuvat aikaa myöten ja letkuihin saattaa tulla vaurioita ja siitä se sitten leimahtaa.

Montakohan Volvo B10BLE/LMF-alustaista bussia onkaan palanut viimevuosina?
 
Lauantaina myös summeri soi joka pysäkillä kun paineet ei riittäneet, mutta niin taitaa olla lähes jokaisessa MANissa. :D
Yleensä MANissa soi summeri, kun ovien tunnistimet luulevat kohdanneensa esteen. Usein riittää, että joku ottaa oven kääntötangosta kiinni oven ollessa vielä avautumassa.
En muista MANeissa olleen vielä niin suuria ilmavuotoja, että summeri sen takia soisi ajon aikana.
 
Niin hyvä kuin tuo bussityyppi onkin työkaluna, on sille erittäin tyypillistä nuo moottoritilapalot.

Olikohan se nyt rakenteeltaankin sellainen, että jos siitä ei pidetä huolta, niin em. palo on "melkeimpä väistämätöntä". Taisi olla jotenkin niin, että moottoriöljyn paluuletku on suoraan kuuman pakosarjan yläpuolella. Moottorit likaantuvat aikaa myöten ja letkuihin saattaa tulla vaurioita ja siitä se sitten leimahtaa.

Montakohan Volvo B10BLE/LMF-alustaista bussia onkaan palanut viimevuosina?

Tarkalleen ottaen polttoaineputket ruiskupumpulta suuttimille. Menevät siellä ahtaista väleistä heikkojen muovipidikkeiden varassa pakosarjan lähesyydessä..

9.3

Wl 111 / eP11
Wl 18 / 105

VT 310 / 109

PL 848 / e14

NF 340 / e31

Helb 9718 oli tänään Westendin Linjan varikolla, puolimetrinen lumikasa katollaan. Onkohan WL tehnyt bussihankintoja??
 
Takaisin
Ylös