Havaintoja HSL-alueelta - maaliskuu 2011

16.3.

Kaljapenkki VT 571 kävi kesken päivän penkin verhoilun vaihdossa/kuivauksessa sekä bussin takaosan pesussa, syynä matkustajan ilmeisesti tahallaan penkille kaatamat kaljat jonka seurauksena koko bussin takaosa haisi. Tilalla oli kahden kierroksen (3h) ajan Volvo Carrus City L teli, olisiko ollut #374? Sinivalkoisissa väreissä. Linjana h74.
 
17.3.2011

V63 / NF 128 Scania city-M kaivettu lumikasasta ajoon.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
16.3.

Kaljapenkki VT 571 kävi kesken päivän penkin verhoilun vaihdossa/kuivauksessa sekä bussin takaosan pesussa, syynä matkustajan ilmeisesti tahallaan penkille kaatamat kaljat jonka seurauksena koko bussin takaosa haisi. Tilalla oli kahden kierroksen (3h) ajan Volvo Carrus City L teli, olisiko ollut #374? Sinivalkoisissa väreissä. Linjana h74.
Miksi City L oli varabussina? Parempi bussi kaikin puolin (ainakin matkustajan näkökulmasta), eikös - vai onko polttoaineenkulutuksessa sitten suuria eroja?

Itse sain nauttia City L:llä matkustamisesta linjalla 520 Kukkaniityntie-Malmi ja myös toiseen suuntaan, Malmi-Puhos. Malmille päin ex-Connex-väritys ja Puotinharjuun Blue1-mainosteipein varustettu yksilö.

Molempiin suuntiin 10 minuuttia myöhässä, eikös joku aika sitten uusitut aikataulut ole tehonneet ruuhka-aikojen suuriin myöhästelyihin, vai sattuiko minulla huono tuuri? Onkos zige havainnut muutoksia hyvinkin säännöllisen epäsäännöllisissä 519/520 myöhästelyissä (välillä ajallaan, välillä 15min myöhässä)?

Ylä-Malmin puolelta lähtiessä kannattaa mennä Riihenkulman pysäkille ensimmäisellä bussilla (70/T/73/N/78), ja siitä odottaa 54/519/520:aa, mikä tuleekaan ensin. Vaikka seuraava seutubussi olisikin saapumassa aikataulujen perusteella alle 10 minuutissa. Jos mikään ei tunnu natsaavan, kannattaa harkita 78+94-yhdistelmää (menee reilu vartti, jos vaihto toimii). Jos on menossa Itiksen bussiterminaalille saakka, niin toki juna+550:kin kestää parhaimmillaan "vain" 20 minuuttia.
 
Hki 17.3.11

Haagan Jouko 32 -linjalla oli Korsisaaren Renault Master pikkubussi, omissa väreissään.
Mitä häh, milloin sen liikennöitsijä on vaihtunut?
 
Miksi City L oli varabussina? Parempi bussi kaikin puolin (ainakin matkustajan näkökulmasta), eikös - vai onko polttoaineenkulutuksessa sitten suuria eroja?

Juu, City L kaikkein paras, edelleen, jos siis hyväkuntoinen! Veolialla juuri näitä hyväkuntoisia sattuu olemaan.

Molempiin suuntiin 10 minuuttia myöhässä, eikös joku aika sitten uusitut aikataulut ole tehonneet ruuhka-aikojen suuriin myöhästelyihin, vai sattuiko minulla huono tuuri? Onkos zige havainnut muutoksia hyvinkin säännöllisen epäsäännöllisissä 519/520 myöhästelyissä (välillä ajallaan, välillä 15min myöhässä)?

Ylä-Malmin puolelta lähtiessä kannattaa mennä Riihenkulman pysäkille ensimmäisellä bussilla (70/T/73/N/78), ja siitä odottaa 54/519/520:aa, mikä tuleekaan ensin. Vaikka seuraava seutubussi olisikin saapumassa aikataulujen perusteella alle 10 minuutissa. Jos mikään ei tunnu natsaavan, kannattaa harkita 78+94-yhdistelmää (menee reilu vartti, jos vaihto toimii). Jos on menossa Itiksen bussiterminaalille saakka, niin toki juna+550:kin kestää parhaimmillaan "vain" 20 minuuttia.

Olen pistänyt merkille tuon myöhästelyn, ja olen tottunut siihen... :D Harvemmin Itäkeskuksesta lähtiessä on myöhässä, mutta ainakin Malmilta Itäkeskukseen niin tänään oli 13:00 vuoro 23min myöhässä, eilen 5min etuajassa, joten ajantasauksen vuoksi seistiin Malmilla se 5minuuttia. Mutta pitäisi kyllä saada 519/A:lle ja 520:lle ajoaikaa lisättyä, ainakin päivisin (6-20) noin 10minuutilla. Useimmiten juuri tuon 10minuuttia myöhässä.
 
Espoo 18.3.2011

Nobina 321 kokovalkoisena (oli ennen Biltema-mainos) / e18
 
Takaisin
Ylös